Gå til innhold

Hva skjer hos legen?


Bdancer

Anbefalte innlegg

Jeg har testet positivt på graviditetstest (3 stykker for å være på den sikre siden, fordelt over flere dager). Har selv regnet ut at jeg er 4+6 på vei...

Men jeg vet ikke helt hva som skjer nå. Man går jo til lege, men hva skjer der? Ultralyd, gynekologisk undersøkelse? Er det noe jeg bør forberede før jeg drar dit? Er litt uerfaren her hehe, og håper på svar:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg var på første svangerskaps kontroll på tirsdag, da var jeg 8+2.

Jeg måtte ha med urin prøve av morgen urin. Ellers så tar de blodprøver av deg, veier deg, spør masse spørsmål om tidl fødsler/ graviditeter....

Så søker man fødeplass... Jeg hadde ikke en GU, men vet det er noen som har hatt det....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan!! jeg var på første sv.kontroll på torsdag å da blei jeg veid,målt,de tok blodtrykk,spurte om forskjellige personopplysninger,om jeg gikk på medisin etc,de tok også en GU,skulle engeltlig tatt blodprøve,men må tilbake til uka igjen for det var for tidlig...JOH!!!! og så fikk jeg høre hjertelyden til bebisen vår;)) Det var VELDIG spesielt....... jeg så på legen og han på meg og begge smilte;);) Gled deg...

 

 

KOz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forrige uke da jeg var 8+1. Da hadde jeg med meg urinprøve, snakket med legen som fylte ut helsekort for gravide. Dette kortet skal du alltid ha med deg. Mannen min var med, så legen spurte mye om hans fødselsdato, jobb og så spurte han begge om vi hadde høyere utdanning. Sikkert noe som skal stå pga statistikk og slikt. Jeg trengte ikke GU siden jeg ikke hadde noen problem nedentil. Vi avtalte at jeg skulle gå annenhver gang lege og jordmor og så tok jeg blodprøver og ble veid. Legen spurte hvor mye jeg veide før jeg ble gravid, husket ikke helt, men har gått opp 1 kg hvis jeg har husket rett. Lykke til! Jeg fikk forresten beskjed om at neste gang skulle jeg komme 10 min før timen begynte med urinprøven slik at sykepleierne kunne få gjøre sitt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...