Gå til innhold

Legen min ringte i går kveld....

nicco

Anbefalte innlegg

Når legen ringer kl 20 om kvelden, har jeg på følelsen at det ikke er gode nyheter...Og det var det forsåvidt ikke heller. Jeg tok en del blodprøver sist, og svarene var ikke så bra. Har B12 mangel, men ingen vet hvorfor. Har spist tabletter, men nå må jeg antagelig over på sprøyter. Der jeg jobber er det bare alkoholikere som får det......

Dessuten var jernlagrene mine helt på bunn. Ferritin skal ligge mellom 10 og 150 og jeg har 10. Til tross for at jeg har spist hemojern i 4 mnd. Nå hadde jeg sluttet med det fordi jeg får sånn totalstopp i magen, føles som rene fødselen når det først skjer noe. Så nå MÅ jeg begynne igjen, spe på med avføringstabletter når det er stopp. Ender vel med hemorider igjen tenker jeg.....

Det som bekymrer meg mest nå, er egentlig grunnen til at det er sånn. Jeg er ingen lege, men tror det har noe med opptaket i tarmen å gjøre, rett og slett. Jeg spiser ikke mye, men det jeg spiser er veldig sunt, og nok til å ha litt andre verdier enn jeg har. Skal ta nye prøver igjen 10.april.

Bare en liten bekymringsmelding på morgenkvisten(kanskje ikke så rart jeg føler meg LITT slapp og utafor innimellom....?)

Fortsetter under...

Nicco!!

Jeg vet akkurat hva du sliter med når det gjelder jerntilskudd, jeg bruker det ganske enkelt ikke, sliter nok med magen i svangerskapet fra før av. I forrige svangerskap endte jeg opp med svært lave jernlagre, og jeg fikk resept på 10 stk doser med jernsom skal taes intramuskulært annenhver dag i 10 dager. Virket så det suste de. Jeg fikk de satt hjemme av min samboer, og det var jeg glad for, de er ikke så innmari behagelige slik med en gang, men det betyr svært lite.

Hør med legen din, og be om å få noe slikt. Siden dere begge to har helsefaglig utdannelse, så burde det ikke være noe problem for mannen din å sette de på deg i skinka!

Nei jeg husker ikke navnet på det, men dersom legen din ikke vet, finnes det vel i journalen min, kan finne det ut for deg i så fall. Jernsulfat?? Kan det ha vært så enkelt?

Prøv 5-6 spise skjeer linfrø i vann på tom mage om morgenen Nicco, drikk MASSE vann hver dag, det hjelper i allefall meg. cultura og slikt er også bra. Men den digre dosen med linfrø gjør susen for meg. Er det litt tregere en dag, ter jeg en tilsvarende dose med linfrø om kvelden. Sliter litt med å drikke drikke nok, for jeg blir så stinn, men jeg jobber meg gjennom glass på glass ;)

Lykke til!!

Når denne ungen er født, lurer jeg på en kosmetisk operasjon ¨back there¨, ser ikke ute jeg etter to svangerskap med mye hemorrider..... Har nærmest komplekser for mannen min... :( Etter forrige fødsel fikk jeg et par skikkelig store som var vannvittig vonde, og de slet jeg med lenge etterpå...... Prøvde all verdnes kjerrignråd for å bli kvitt de, men det tok tid....

Takker, skal prøve å få det til.

Problemet mitt er at jeg fortsatt er veldig kvalm, og mye mat jeg ikke tåler, mye lukter o.l. Sliter med å få i meg nok drikke, kaster opp hvis det ikke smaker "riktig". Litt vansklig å forstå hvis en ikke har hatt det slik. Klarer ingenting søtt, kan ikke sitte ved samme bord som ungene når de spiser syltetøy på maten!!

Har prøvd linfrø. biola, Benefiber....yoghurt med havregryn, rosiner,svisker...ja, alle gode råd. Mine hemorider ser stort sett bra ut en stund etter fødselen, heldigvis, men etter 6 fødsler....ja, ja....Har jo åreknuter så det holder fra baken og ned i tærne også. Noe sier meg at det ikke blir bikini og shorts i sommer. Før jeg begynte med unger selv, så tenkte jeg på hemorider og åreknuter som noe som var stygt, men det er jo faktisk veldig vondt også.

som sagt må en større dose med linfrø til for at det skal fungere. Jeg drikker et stort glass vann i løpet av tidlige morgentimer(før jeg står opp, har glasset på senga), og kanskje ett til når jeg vokner, så kommer dosen med linfrø. Har forsket meg frem til at 5-6 ss er det som må til for at det skal ha effekt. Fordelen med å ta det i vann er at det ikke smaker noenting, og det metter ikke så mye heller. Det er bare å røre fort rundt og helle det ned, du burde få det til håper jeg ;)

Har heldighvis vært forskånet for åreknuter, men hemoridene har jeg ikke sluppet unna, de er skikkelig vonde ja........ Og ja, de er ikke pene nei!!!!

Annonse

Jeg sliter stadig med lave jernlagre, har av og til fått sprøyter. Nå er det vel 3 år siden jeg fikk sprøyter sist. Var vant til å få jectofer, men da var ikke det på markedet og husker ikke hva jeg fikk, de var dyre 750 kr. Det som var med de er at du ofte får brune roser der sprøyta er satt, jeg hadde noen i over 6 mnd, det var det visst flere som hadde. Fikk satt det av spl av og til og av og til satt samboer under min instruksjon, set gikk så fint. Jeg har helsfaglig bakgrunn da. Ellers så tar kroppen opp flytende bedre enn tabletter så jeg har brukt det med varierende hell.

Jeg har gått på B12 sprøyta i 9 år og det er noe jeg må leve med siden jeg også har B12 mangel...det er veldig mange som har mangel på B12 vet jeg, jeg går på legekontoret hver 3 mnd for å få sprøyta..

den første mnd så måtte jeg ta sprøyta hver uke, men nå er det bare hver 3 heldigvis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...