Gå til innhold

Hva med Petra?? + Forslag til mellomnavn.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Petra Isabell (bare kødda;-))

Petra er et flott navn!

Petra Konstanse likte jeg godt.

Andre forslag:

Petra Albertine

Petra Tomine

Petra Eveline

Petra Hermine

Petra Olivia

Petra Matilde

Petra Othilie

Jeg tror kanskje jeg likte aller best Petra Othilie? Petra kan høres litt "hardt" ut, men sammen med "myke" Othilie blir det flott :-)

Annonse

Til tross for at oldemoren min het Petra, og hun var verdens snilleste, så er jeg ikke begeistret for navnet. Er et navn jeg ikke klarer å bli helt fortrolig med. Oldemoren min het for øvrig Petra Johanne - og det er jo egentlig en fin kombinajon.

Liker også Petra kjempegodt, og er litt overrasket over at ikke det har fått den samme revival'en som Selma, Anna, Ella og de andre grandtantenavnene som slutter på a. Det har jo vært pop i Sverige, men har liksom aldri kommet hit.

Av dine alternativer syns jeg helt klart

Petra Konstanse (bra at du skriver det med K!)

Tror det var jeg som lanserte Hillevi her inne for et års tid siden, og det har fenget godt, men syns ikke det passer sammen med Petra.

Evelyn og Noel syns jeg blir helt feil.

Jøss, jeg er helt overraska over mange som liker de navnet... Trodde det ville komme en el haug negativt jeg.

Men tusen takk hvertfall, ganske sikker på at jeg kommer til å velge Petra, men fortsatt litt usikker på mellomnavnet.

Jeg har også en mor som heter Petra. Hun har selv syntes at det har vært et noe kjipt navn å ha, men det har vel med alderen hun er i (60). Nå tror jeg absolutt det er på vei tilbake, og jeg synes helt ærlig det er et kult navn selv om moren min har vært litt misfornøyd med det.

Lurer egentlig på hvorfor det ble så upopulært for en tid tilbake? Noen som vet? Navnet i seg selv er jo et jentenavn for Peter, det er det da ingen som oppfatter som stygt? Og korte jentenavn med a-ending er veldig populært for tiden.

Jeg synes ihvertfall det er utrolig gøy å se at noen velger dette navnet. Håper dere velger det.

P.S Mellomnavnforslag:

Petra Eline

Petra Kristine

Petra Maria

Petra Pernille

Petra Cornelia

Petra Leonora

Bare slang ut noen forslag her...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...