Gå til innhold

Skjønner ikke dette med overstimulering og mitt avbrutte forsøk..

Anbefalte innlegg

Ser at det er flere som, til tross for at de er overstimulert, får gjennomført sitt forsøk med masse egg ut.

Mitt forsøk gikk i vasken pga fare for overstimulering, 20-talls eggfollikler ble til ett dårlig egg fordi jeg ble tatt av "penna" et par dager for å forhindre overstimulering.

Jeg har bare en følelse av at forsøket kunne vært bedre gjennomført når jeg leser andres erfaringer. Hvorfor gjøres det så forskjellig?

Huff, det er kanskje dumt å gruble for mye på dette som var og heller se fremover og tro på det legene sier om at det går så mye bedre neste gang. Når de nå kjenner min reaksjon på hormonstimuleringen..

Fortsetter under...

Hei Flippa.

Skjønner at du grubler! :o)

Jeg fikk avbrutt mitt forsøk pga for mange follikler, og det var fare for overstimulering (eller hyperstimulering?). Men overstimuleringa ville først skje når eggløsningsprøyta ble satt. Og de vil ikke alltid vite at dette kommer til å skje. Tror de vurderer hvert forsøk individuelt.

Jeg var også litt skuffet over at de ikke tok "sjansen", for jeg ser jo også mange som gjennomfører likevel. Men nå er jeg glad for det. Overstimulering kan være veldig alvorlig, og mange som har opplevd det anbefaler det ikke. Så det var nok til ditt eget beste, selv om det er irriterende og veldig leit. (ikke at det er noen trøst)

Som du sier, så kjenner de kroppen din bedre til neste forsøk. Håper dere lykkes da! :)

jeg ble oxo tatt av penna man tirs ons for å hindre overstimulering.

men forstår ikke hlelt hvorfor jeg måte ta med lørd søn når det var fare for overstimulering på fredag 16 mars?ikke lett forstå va legene tenker altidt.tok ut nån og tyve egg på torsdag 13 blei befrukta over natta

ønsker deg lykke til

Hei Flippa

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg fikk beskjed i går, som du kanskje leste i mitt innlegg, om at jeg er overstimulert eller fare for overstimulering, eller hva de nå enn sier... Jeg ble veldig forvirret og litt engstelig for hva som nå skulle skje. Jeg sa jo at jeg hadde lest mye om det og at overstimulering virket ganske farlig, men han sa at disse tilfellene vurderes svært nøye fra person til person. Så de tar altså "sjansen" med meg - og satser på at det skal gå fint... Jeg tok siste sprøyte torsdag kveld og skal sette el sprøyten søndag kveld og uttak tirsdag.. Tviler egentlig på om det kommer noen friske egg ut av det, men...

Neste gang kommer jeg til å kreve flere UL-timer under sprøytene. Bittert å vite at de kunne ha regulert dosen hvis de hadde vært inne og tittet halvveis i stikkingen, mener nå jeg da..

Så jeg skjønner at deg veldig godt. Ønsker deg masse lykke til videre :)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...