babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Hva er best, med tanke på demping og hva som er best og kjøre med...?? føler at det blir smidigere og mykere og kjøre på lufthjul og at punkteringsfrie hjul blir veldig stive..noen som vet eller har erfaring? Må bestemme meg for hva jeg skal ha på min city cross, skal bestille vogn i morgen... : )
Fikk maibaby06 Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 da kan jeg spare deg for mer fundering;-) skal du ha city crossen, er det kun punkteringsfrie hjul, kan ikke velge lufthjul isteden. Da må du ev velge en annen vogn.
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2007 hmm, de på barnevognhuset rudo sa at jeg godt kunne få lufthjul på city crossen om jeg ville det, bare at det ville gå utover vekten på vogna..den vil altså bli tyngre med lufthjul... hmmm : )
Fikk maibaby06 Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 jeg kjøpte også min på rudo grønland, og fikk ikke høre noe om det:-) vi spurte om det, selv om jeg egentlig ikke ville ha det, da vi går endel på en steinveg bortenfor oss her. Hadde nok punktert noen ganger der m lufthjul....
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2007 Så merkelig...rart de sier en ting til deg og en annen til meg...de sa bare at da måtte jeg betale et tillegg på 400 kr hvis jeg skulle ha lufthjul.. men hva er din erfaring med vognen og de punkteringsfrie hjulene? Føler du at vognen er stiv eller hjelper det på når du justerer på det fjæringssytemet på vogna, så den blir litt mykere? Jeg er helt forelsket i den vognen, synes den er såååå fin...har du city bag eller hard bag? : ) maser jeg litt mye her nå..hehe fint og høre erfaringer fra en som faktisk har vognen...
Fikk maibaby06 Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 hei, dette svaret kommer vel forsent for deg:-) la meg igår etter at jeg hadde skrevet siste svar. Jeg er kjempefornøyd!! Er forelsket i vognen:-) jeg kjøpte den da gutten min var ca 6 mnd, så jeg la han først i en mykbag i et par uker, og så i sportsdelen. Jeg føler ikke at vognen er stiv, har fjæringen på medium. Syns den er helt topp å trille. Blir overrasket om det er riktige opplysninger du har fått om lufthjul. På min vogn er det bremsetannkrans, det vil si at en bremsestang stikker inn i hjulet når jeg trykker på bremsen (litt dårlig forklart), mens lufthjulene har en annen type bremse. Av den grunn skjønner jeg ikke helt at det er mulig å bytte om på det.
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2007 hehe, takk for svaret..kjempesnilt.. : ) jeg kom akurrat forsent, trodde butikken stengte kl 17, men stengte kl 16...typisk..så jeg fikk ikke bestilt idag...men de har vognen i min farge på lageret i butikken, bare city bagen som må bestilles, og den hadde han reservert for meg...så det skal nok gå bra...men skal uannsett ha den vognen, høres jo uannsett greit ut med de punkteringsfrie hjulene..har jo bare lest positivt om vognen, så det er ikke noe tvil...jeg husker jo at det var sånn spesiell brems på den..kansje den personen jeg snakket med ikke hadde så god peiling, ikke vet jeg...det virker nesten sånn synes nå jeg...fint og få høre fra noen som vet hvertfall!!!! tusen takk : ) Jeg skal forhøre meg på nytt på tirsdag, bare for moro skyld, skriver her hva jeg fikk til svar da...hehe...
Fikk maibaby06 Skrevet 24. mars 2007 #8 Skrevet 24. mars 2007 ja si fra hvordan det går:-) vi skulle ha punkteringsfrie uansett, men syns de sier mye rart til tider på butikkene. Tror du kommer til å bli veldig fornøyd med vognen:-) det er hvertfall jeg og har lest mange andre her som er kjempefornøyd.
mammmamia ** Skrevet 24. mars 2007 #9 Skrevet 24. mars 2007 Lufthjul er uvurdelig! De punkteringsfrie er harde å kjøre på, og det blir mykere og mye bedre å trille med lufthjul, og jeg har hatt begge deler - går ALDRI for punkteringsfrie plastikkhjul igjen..!
Fikk maibaby06 Skrevet 24. mars 2007 #10 Skrevet 24. mars 2007 har du hatt emmaljunga punkteringsfrie?? Jeg har en teutonia-vogn i tillegg, de er harde å kjøre på så der kan du ha et poeng, men hjulene city crossen er ikke harde, tvert i mot vil jeg nesten si:-)
mammmamia ** Skrevet 24. mars 2007 #11 Skrevet 24. mars 2007 Har bare prøvd Emmaljunga Scooter sine hjul, men også Teutonia og Brio med harde hjul og synes lufthjul generelt er hundre ganger bedre :-)
Fikk maibaby06 Skrevet 24. mars 2007 #12 Skrevet 24. mars 2007 vet ikke hvordan scooter er i forhold til cc, men jeg syns det er tyngre å trille lufthjul:-) (har prøvd en venninnes vogn). Dessuten bruker jeg min endel på steinveg, hadde nok punktert der noen ganger til nå så mye som jeg triller, orket ikke styre med det. Godt ikke alle vil ha samme vogna;-)
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 27. mars 2007 Hei, hei...nå er vognen bestilt, med lufthjul, faktisk...så det er jo helt merkelig at de ikke gjorde deg oppmerksom på det når du spurte om det..men siden du uannsett skulle ha punkteringsfrie hjul, så er det jo ingen skade skjedd.. Jeg spurte for moro skyld om det var mange som spurte om det gikk an og få luftfrie hjul på citycrossen, og da sa hun at det var ikke mange, men noen som hadde spurt om det..hun sa at normalt leveres ikke city crossen med lufthjul, men han ene som jobbet der hadde lufthjul på lager, så da gikk det helt greit, så kansje det er derfor?? Hun sa at hvis de merket at folk var spesielt interessert i lufthjul, så pleide han ene som jobbet der (husker ikke hva han het) og si at man kunne få med lufthjul...?! hehe, hørtes nesten ut som han hadde sin egen bussiness bak på lageret...hehe : ) men er fornøyd, og gleder meg til min første trilletur!!!!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 27. mars 2007 #14 Skrevet 27. mars 2007 Vi fikk beskjed to steder at City Cross ble levert med punkteringsfrie hjul, og at lufthjul kunne settes på men at det kostet ekstra. Fikk oppgitt pris 1000 i Norge og ca. 700 i sverige. Bestemte oss for først å prøve uten lufthjul, ettersom gummien på de punkteringsfrie så ganske tjukk og myk ut.
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 28. mars 2007 jeg betalte 400 kroner ekstra for lufthjul...men enig med deg at gummien på de punkteringsfrie hjulene var veldig tjukk og myk..tror nok emmaljunga har veldig gode punkteringsfrie hjul...
Fikk maibaby06 Skrevet 28. mars 2007 #16 Skrevet 28. mars 2007 så bra at det ordnet seg? Hvordan gjør de det med bremsen, eller går lufthjulene på samme bremse? Greit å vite det om hjulene hvis man vil bytte senere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå