babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Så lenge man jobber, 100%, hva er det man egentlig får av penger? Slik jeg har forstått det, så får man tilsvarende det man har i lønn fra før av...men, nå kommer det jo plutselig et nytt menneske som også skal forsørges ut av disse pengene, og det blir jo ganske stramt..+ at man får barnetrygd på 987 kroner eller hva det nå var...det er jo veldig lite når man får et nytt menneske og forsørge, spør du meg..man skal jo tross alt kjøpe inn ALT av utstyr også..før vet jeg at man fikk en klekkelig sum som ble kalt nedkomstpenger, som man skulle bruke til og kjøpe inn alt av utstyr etc..de som var i jobb fikk endel mindre enn de som ikke var i jobb, noe som er forståelig..men man fikk jo hjelp uannsett om man var i jobb eller ikke..og moren til en venninne av meg, sa at jo lenger man har jobbet, jo mer penger får man..men her går det visst ut på lønnen man har per dags dato...hull i hodet.. har også en venninne som aldri har vært i jobb, som fikk barn for 4 år siden, har aldri møtt et menneske med bedre råd..hun hadde mer enn meg utbetalt i mnd..burde jo være et + for de som er i jobb, da... og så har jeg hørt at de uten jobb, de trekker 5% skatt eller noe, men de i full jobb skal liksom trekke fullt 36%...snakk om forskjellsbehandling, spør du meg..virker som om det er bedre og være uten jobb....
Diva Muffin Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Du skal tross alt oppdra barna dine i 18 år med "bare" lønna og den lille barnetrygden. Babyen koster neppe mer første året enn de 17 neste heller.
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2007 Absolutt...koster vel heller mer senere enn nå..men det som jeg synes blir hull i hodet er at man fikk uhorvelig mye mer hjelp før enn man gjør nå..man trenger det jo like mye nå som man gjorde før..synes man kunne slippe unna med litt mindre skatt f.eks...hadde hjulpet mye..men men... : (
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Synes at vi som bor i Norge og får et helt år permisjon med 80% lønn ikke har noen grunn til å klage. Jeg synes og det er helt på trynet at alle får barnetrygd enten de tjener 120000 i året eller 1 million, dette burde være justert etter inntekt.
Diva Muffin Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Hvis det er noen trøst, så blir de som tjener en million i året straffet så til de grader når det gjelder utbetaling av foreldrepenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå