Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøvde å legge inn et innlegg tidligere i dag, men da funket det ikke...

Sambo skulle kjøpe angrepille i dag siden vi hadde en liten hyrdestund den dagen jeg mest sannsynlig hadde EL uten prev... Dette var onsdag... Å jeg syns han kunne gjøre det, siden han er den som ikke vil ha barn ennå..

Å joda... Han glemte tydeligvis dette.... Så nå er jo muligheten der for at jeg har en liten spire i meg da... Men.... Jeg vet ikke om jeg skal være glad for det eller ikke....

Såklart har jeg jo kjempelyst på barn, men jeg vet jo at sambo ikke er klar for det... Å om jeg nå blir gravid så vet jeg at han vil jeg skal ta det vekk (jeg spurte han om det i stad)...

Men jeg blir så skuffet og lei meg når han bare sier han glemte det... Å vi ble enige om at det var HAN som skulle kjøpe den fordømte pilla...

*sukk*

Virker ikke som om han skjønner det helt, og at han ikke ser "risikoen"... Å om jeg da blir gravid, så virker det nesten som om han syns det er like enkelt å be meg ta abort som det er for han å kjøpe en angrepille... Noe så viktig glemmer man ikke bare om man absolutt ikke vil ha barn... Jeg blir så sinnsykt irritert... Skal jeg bare glemme at jeg kan bli gravid da? :S

Raseriet, frustrasjonen og gråten sitter i halsen på meg, og hormonene mine er i full sving.... Noen som har noen gode råd, så kanskje jeg kan slappe av litt?

Dette ble vel litt langt og rotete, men det er i sinne og frustrasjon det kommer best frem... Heh...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8744022-funker-dette-n%C3%A5-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

off!!

ej synst så synd på dej ej:( men kor redd e han egentli for at du skal vere gravid når han glømme å kjøpe den til dej da?? han sjønna sikkert ikkje at du faktisk KAN vere gravid. men trur ikkje du at han ikkje vill sei d når du først e grevid da? e veldi lett å sei d no når han trur at du ikkje e gravid. min sambo trur ivertfall aldri ej e gravid. kvar gong ej teke test å ej spør na om han e nærvøs,så sei han alltid:nei du ekje d alikavell. dei teke aldri sorgene på forskudd:)

ej spurde min sambo da ej va 17 om ka han ville ej skulle jer vist ej vart gravid no.da sa han at han såg helst at ej tok abort. da jor ej d heilt klart for han at d hakje ej jort uansett! så når ej da blei gravid,så sa han: d går bra,ditta skal vi klare sammen.

blir du gravid,så blir du sikkert litt redd for korleis han skal reagere. vis han d. da blir d på en måte han som må vere sterk,kansje han vill sei noke anna da. ej skalv over heile kroppen. så han måtte roe mej. han såg at ej også va redd for d som skulle komme.

manna skal ha kontroll på alt veit du.. graviditet e en ting dei ikkje he kontroll på,derfor trur ej dei e nærvøse for d:)

ditta vart veldi longt å vinglette:) men kansje du sjønna ka ej meina. fant ingen kort måte å sei d på:) hehe

Det var litt lettende... Heh...

Jeg er bare usikker, å har absolutt ingen kontroll og da friker jeg veldig fort ut...

Jeg er glad for all tilbakemelding jeg kan få jeg, både positiv og negativ...

Godt det ordnet seg for deg da, håper det gjør det for meg/oss også... Nesten så jeg vil si jeg håper jeg ikke blir gravid..... men det er å juge til meg selv, for jeg vet jo innerst inne at det er akkurat det jeg vil.. .*sukk*

Hei=)

Dette var ikke så koselig gjort av samboeren din. Hvis han ikke vil ha noe barn, så hadde han kjøpt pilla. Han kan ikke komme etterpå å si at du skal ta abort. For når du går med på å ta pilla, så burde han ha kjøpt den. Nei ikke ta abort hvis du blir gravid hvis du vil beholde. Han har hatt to muligheter til å forhindre det, både i dusjen og ved å kjøpe angrepilla.

Kanskje han egentlig ikke har så mye imot det allikevel? Akkurat som sambo som sier han ikke vil ha barn nå, men kjører på når han vet jeg har EL. Virker som de mannfolka er litt forvirra til tider. Kanskje han sier at han vil at du skal ta den bort, slik at du ikke får noen forhåpninger om å prøve hvis du ikke er gravid.Nei ikke lett å skjønne seg på dem.

Du kan snakke med han. Spørre hvordan han tar det hvis du er gravid og ikke tar det bort. Si at han har hatt to muligheter til å forhindre det, så hvis du blir gravid nå er ikke abort aktuelt. Han har absolsolutt vært med på leken. En ordentlig samtale er vel det eneste som kan roe deg ned. Evt å skrive all frustrasjon her på BIM;-) Håper at alt ordner seg!

Klem

Han kan vel ikke forlange at hun tar abort hvis det var han som hadde ansvar for å kjøpe den pilla til å begynne med. Vi får vel på en måte håpe at du ikke er gravid sånn at du slipper den krangelen også, men han må jo få det inn i hodet sitt at han ikke kan holde på sånn. Stakkars deg, du blir jo helt vrak av dette.

*krysser fingrene for at det ordner seg*

Annonse

Jeg fikk pratet ordentlig med han i går.... Å han innrømte at han hadde støttet meg uansett hva jeg valgte, men han ville ikke akkurat oppmuntre meg til å beholde det heller..... Men det var egentlig en liten lettelse at han sa det i det hele tatt... Det gjør jo ting ganske mye lettere for meg, med tanke på at jeg føler meg ikke på den måten presset til å evt. måtte ta det vekk....

Men vi får bare se når det nærmer seg TR da... Prøver å ikke ta alle sorger/gleder på forskudd heller... Men takk for all støtte og gode råd!!

*spent*

Ååh..... Er jo 14 dager til jeg vet noe...... =s Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...