Gå til innhold

Ped ledere i krig med assistenter.

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med assistenter som ikke skjønner når de går over streken? Som blir sure for at de aldri får være med og bestemme?

Saken det dreier seg om er ombytting av daglige rutiner, ommøblering av inventar.

De er helt på tuppa, har kontaktet fagforbundet sitt, og har hemmelige møter med kommunen, alt på grunn av at de ikke har fått god nok info på forhånd om ting som skulle gjøres.

Jeg er soleklar på at vi ped.ledere skal ha siste ordet. Vi har tatt dem med hele veien, og de har nikket, skrevet referat fra personalmøter om hva vi skal gjøre- men SÅ, I ETTERKANT FØLER DE SEG LITE VERDSATT SOM ASSISTENTER::::::

Jeg har alltid verdsatt mine assistenter, har tatt dem med og forklart hva, hvordan og ikke minst HVORFOR!!

Det er bare den ene som har slått seg vrang, den andre er helt sjokkert over hennes oppførsel. Pluss to til påde andre avdelingene.

Någår det utover barna, for kommunen har IKKE tatt MEG med på noen møter, eller styrer og de andre to ped.lederne.

I dag ringte jeg utdanningsforbundet, for nå har jeg fått nok. På mandag kommer jeg til å sykemelde meg, for jeg får ingen støttehos eierne; "Dette må vi avklare", ogfraser om at assistent oppfører seg ille!

Hvordan stoppe dette?

Si opp assistent på grunnlag av uegnethet? Barna reagerer SELVSAGT når hun er sur inne på avdelingen.

JEG er frustrert, merkes på barna... Bedre at jeg er borte en stund?

Nå er jeg snart så forbannet at jeg BER assistenten ryke og reise, men prøver å støtte henne med positive utsagn i det daglige. I dag f.eks. "Du er flink å roe ned gråtende barn"....

Jeg syns de går for langt når de krever å være med på pedagogiske avgjørelser.

Vil ikke sløse bort nicket mitt, da noen i barnehagen min kjenner tilo det......

Anonym

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8743424-ped-ledere-i-krig-med-assistenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...