Gå til innhold

Når kjøpe de første skoene?

Anbefalte innlegg

Føler meg skikkelig teit, men har glemt hvordan det var jeg.... Snuppa er 8,5 mnd, reiser seg overalt og står støtt alene, men går ikke enda. Sambo og mamma mener at da er det på tide å kjøpe de første skone, mens jeg synes å huske at det er ikke er før de går selv. Hva er det som er riktig? Men uansett så trenger vi noe hun kan ha på beina ute. Hun synes det er kjempespennende å få være på bakken, og lekeplassen er et yndet oppholdsted hvor det utforskes flittig.

Fortsetter under...

Akkurat det samme stod jeg og tenkte på når jeg var i en skobutikk i dag :o) Snuppa er jo kjempeflink og reiser seg opp hele tiden, men går jo selvsagt ikke da. Jeg har kjøpt sånne innetøfler i skinn som gjør at hun ikke sklir på gulvet, men det er jo ikke noe støtte i dem. Jeg er åpen for tips om når man bør begynne med sko altså.

Ute på bakken ja, snuppa mi har ikke vært i nærheten av bakken ennå hun. Det må vi prøve :o)

Jeg tror man skal vente med sko til de skal begynne å gå? Men skal de stå ute så bør de kanskje ha på seg sko, så de slipper å bli skitne på sokkene, da! (Og kalde på beina...) Vi har ett par "pynte-sko" som vi har på når han skal litt til og fra. Men det er ikke til å gå med, det er for at han ikke skal bli kald på tærne..

Har jobbet 8 år i skobutikk, og vi anbefaler det først når barnet begynner å gå. Da trenger den støtten rundt ankelen. Før det er det viktig at de får utvikle beina av seg selv, uten en sko som hemmer:-) Så jeg må nok vente en god stund til ja... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...