Milla-baby Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Hei Jeg fikk til min store skrekk beskjed for noen dager siden,om at jeg IKKE måtte spise fårepølse! Har faktisk ikke tenkt over det...vet jo en ikke skal spise spekemat,men regnes fårepølse som spekemat?eller er det noe annet som gjør at en ikke skal spise det? eller er det ok å spise fårepølse kanskje? Jeg har jo selvf.gomlet i meg fårepølse lenge....er jo så saltsyk!
Janita m. 2 mirakler Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Jeg har fått råd om å fryse det først, så alle pakker med "saltpålegg" får 3 dager i fryser`n før jeg spiser av det.
Sistah*G07*J09* Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Fårepølse er vel tilberedt på samme måte som salami. Det vil vel si ikke kokt eller stekt eller noe sånt (ergo er den rå). Jeg fikk beskjed om å ikke spise salami eller noe lignende, så jeg har holdt meg unna slikt. Men vet om mange andre som har spist salami o.l. å det har gått helt fint. Det er jo e-coli man er bekymret for, å den norske maten er vel storsett ganske sikker. Så tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig mye
Lykkelita-22.juni Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Fikk beskjed fra jordmor at fårepølse og salami gikk under spekemat og at jeg måtte fryse det noen dager før jeg spiste det..
fox`y Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Er ikke Trønderfår kokt da??? syns jeg leste d en plass men husker ikke hvor.. er så glemsk fortiden:/
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 en kan da vel spise salami...men faren er hvis den har ligget i åpnet pakning i over 1 uke eller så... Alle spiste jo spekemat og alt det vi ikke får spise før også uten at det ga noen skade...
Milla-baby Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2007 Takk for svar og råd! Kanskje det er lurt og fryse det noen dager før en spiser det ja! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå