Gå til innhold

hva syns dere?


Husfred

Anbefalte innlegg

vi skal ha barnevelsignelse (nesten det samme som dåp, bare ikke ritualet med vann på hodet...)på søndag. svigermor er alkoholiker og hun drikker mye. ikke usannsynlig at hun er påvirket av alkohol når vi skal ha selskap. jeg har gitt henne en invitasjon, men mannen min har sakt, "jeg har ikke invitert henne". han vil ikke snakke med henne, ikke før han selv savner henne, sier han. personlig kunne jeg tenke meg et selskap uten henne, for å være sikker. men det er jo bestemoren... hva hadde dere gjort?

 

hva hadde dere på dere da dere hadde en slik dag? kjole, bunad, buksedress...? hadde bunad sist, da vi hadde for broremannen til jenta vår, men for et styr, da...

 

tjohopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff for et dilemma... vet ikke hva jeg hadde gjort angående bestemoren som drikker:( Men nå har du jo invitert henne så da er det bare å håpe på at hun holder seg nogenlunde edru når hun kommer i selskapet!

 

Når vi hadde dåp hadde jeg bunad. Veldig styr når det kom til amminga da, men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ingen gode råd når det gjelder svigermor...

 

Ang antrekk, skulle ønske bunaden min passet, men det gjør den ikke enda! :-( Så jeg vet desverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat samme problemet som dere. vi vil ha henne i dåpen da. Tror faktisk hun kommer til å skjerpe seg og ikke drikke da. Hun vet hvor såret vi kommer til å bli og hun er såpass at hun ikke vil skjemme seg ut ovenfor min familie. Har dere pratet med henne om det?

Vi skal ha bunad og dress. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere ikke serverer alkohol i dåpen, så dilemmaet gjelder om hun har drukket eller ikke når hun kommer dit ?

Kjenner situasjonen godt, har hatt det slik på alle høytidsdager vedr min mor, det er ingen lett situasjon.

Nå har vi imidlertid ikke hatt noe kontakt med henne på snart ett år pga dette og vi trives med å slippe å væe redd for en ubehagelig situasjon når hun drikker.

Kan dere ikke ordne det slik at noen (din mann) henter henne og evetneutl lar være å ta henne med hvis hun er beruset ?

Det "trikset" har vi brukt flere ganger, særlig på julaftener.

 

Lykke til med dagen !

(og husk at blod ikke alltid er tykkere enn vann, bestemor eller ikke, når de velger å drikke på en slik dag, da har de godt av å ikke få komme)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang antrekk har jeg ingen erfaring...Hvis vi skulle hatt noen dåp/velsignelse/navnefest, ville jeg vel valgt en kjole og mannen kanskje dress.

Angående svigermor så hadde jeg personlig bare droppet å be henne, siden hun kan risikere å spolere hele selskapet. Jeg er ganske "kynisk" når det kommer til den slags. Og ettersom din mann er ganske tydelig på at han ikke har særlig behov for kontakt med henne, hadde jeg ikke hatt noe problem med å la være å be henne.

Det er jo lille babyen som skal være i sentrum denne dagen, og jeg ville ikke åpnet for muligheten at noen skulle kunne ødelegge dagen til den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjertelig takk for alle svar! snakket med kjæresten hennes og de skulle komme HVIS hun er edru. ordner til nå!!

 

av klær blir det skjørt og blusetopp, helt enkelt.

 

stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...