Gå til innhold

November: Forbilder for barna våre


vibeke84+lille frk. Eva-Lill:)

Anbefalte innlegg

Dette har jeg tenkt mye på, både under svangerskapet og i senere tid. Tenker mye på når vesla begynner å nærme seg tenårene-med tanke på de forbildene som er nå.. Jeg er ikke gamle jenta selv, men synes ting har forandret seg utrolig mye siden "jeg var ung".. Det ser ut som den nye trenden blant de unge nå, er å virke så dum som over hode mulig? Og slankepress, spiseforstyrrelser o.l opptar jenter i skremmende lav alder. Jeg har tenkt nøye igjennom, og antallet sunne forbilder er jaggu ikke mange! Så et program på tv'n for en stund siden, der var det snakk om jenter ned i 7 års alderen som allerede hadde begynnt å bekymre seg for vekta, de ville jo se ut som Paris Hilton. 7 år gamle!! Jeg håper denne trenden snur snart, jeg fikk litt skrekken i garderoben på treningstudioet i dag.. to jenter, sikkert ikke mer enn 13 år gamle, satt og diskuterte alt fra p-piller, til den nye musikkvideoen til Lene Alexandra, eller hva hun heter. "My boobs are OK" heter den hvertfall.. Ja, dette var visst ei bra dame, de kunne ønske de så slik ut. Kjenner jeg får litt angst for å slippe vesla ut i verden når jeg hører slikt. Jeg kan ikke se for meg annet enn at hun skal få sunne fritidsinteresser, en bra utdannelse og sunne forbilder. Men det virker som alt er overfladisk i dag... Flere som tenker mye på dette...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...