Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #1 Del Skrevet 23. mars 2007 jeg har en datter på fire. neste måned skal hun til fysioterapaut fordi hun har visse motoriske problemer. hun klarer ikke å spise ordentlig med bestikk. Jeg har 6 stykker i familien med adhd og add (som er utredet). Og jeg begynner nå å lure.. hun har ligget veldig før alle andre i utvikling..krøp før hun var 5 måneder, sto ved hjelp av støtte når hun var 6 måneder, gikk ved hjelp av støtte når hun var 7 måneder.gikk uten støtte når hun var ni måneder. hun snakket setninger (lange) når hun var litt over året. Hun var forferdelig aktiv..jeg satt aldri rolig,hun klatret, datt nesten ut av vinduer. Jeg kunne aldri slippe henne av syne. folk påsto at jeg aldri snakket til henne. Hun elsker å lære. Er veldig kvikk, og hukommelsen hennes er sinnsyk. Hun er fremdeles aktiv..klatrer alltid høyest...vi har problemer med å få henne til å høre..for eksempel når vi sier at hun ikke får løfte brødrene sine (de er skikkelig tunge). Hun tegner på vegger (selv om hun VET hun ikke får) spiser med hendene, fordi hun ikke klarer å håndtere bestikket ordentlig. Hun er veldig flink til å tegne...klarer å skrive bokstaver. synger. Men hun har ikke så god impulskontroll, er forferdelig utålmodig og fryktelig sint. Det er aldri langt mellom gråt og latter. Hun tåler ikke sukker. Men hun er aldri slem...snill og god og knytter seg fort til folk.... hva tror dere..prøver å ikke male fanden på veggen...men dette er bare LITT av isberget Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8741554-jeg-lurer-litt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusta med de 3 små Skrevet 24. mars 2007 #2 Del Skrevet 24. mars 2007 Hmm...høres jo litt hyper ut... Men er det ikke litt rart at hun er flink til å tegne når det høres ut som det er finmotorikken som er problem? Finnes jo mange varianter av ADHD men jenta de har i allefall mange kvaliteter:-) Kanskje hun kan få hjelp til å kontrollere/håndtere de situasjonene ho sliter med. Viktig å ta tak i det tidlig, slik at dere kan begynne å jobbe med ting før skolealder. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8741554-jeg-lurer-litt/#findComment-8755064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå