Gå til innhold

erfaringer med p-sprøyte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å starte prøvingen i oktober, så trenger noe prevensjon... Kondom er utelukket!! Noen som vet om det er vanskelig å bli gravid etter p-sprøyte? Tar jeg den i april varer den jo til juli.. tror dere syklusen er i orden til oktober da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!!!

Jeg tror ikke det du skal satse på da er sprøyte da det tar mye lengre tid før det er ute igjen av kroppen din enn plaster,pille eller minipille...har ei venninne som ikke fikk mensen på nesten 1 1/2 år etter bare en injeksjon.

Jeg syns du skal prøve minipiller!det er lettere å kvitte seg med..

lykke til og klem fra meg!!!

Skrevet

Oi, oi... Det var lenge! Ja får satse på noe annet da, hanskje vanlige p-piller. Er litt for distrè for mini-piller.. :o)

Skrevet

Jeg er helt enig med det andre svaret du fikk. Ikke sats på p-sprøyta jeg gikk på den i tenårene og jeg sluttet da jeg var 16 og hadde ikke normal menstruasjon før jeg var 17 år. Sats på p-pillen du. Det sies at noen blir lettere gravide etter bruk av p-piller fordi syklusen blir så jevn.

Skrevet

tror ikke det er så lurt. gikk på p-sprøyte i 9mnd,og nå er det 1,5år siden jeg sluttet. har fortsatt ikke regelmessig mens.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg cerazette pillen. Det er en slags minipille og en slags p-pille. Har samme "glemmetid" som pp, men har ikke østrogen som mp. Har brukt den selv og er veldig fornøyd. I tillegg kom mensen i riktig syklus etter slutt. Men det kan jo selvsagt variere=)

• 2 uker senere...
Skrevet

Var hos legen før påske og endte opp med Ceracette, hørtes veldig bra ut. Legen min gir ikke P-sprøyte engang fordi hun mener det er så mye bivirkninger og tull med den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...