Gå til innhold

Oktober: Mat


Tanja-oktober og november barn

Anbefalte innlegg

HEi alle sammen.

Har ei datter på snart 6mnd å kunne trengt litt hjelp.

Når jeg gir henne grøt til lunsj å skal gi nan etterpå så skriker hun å dytter ut flaska. Hva skal jeg gjøre? prøver å vente litt med melka men etter en halv time vil hun bare ha litt.

Helsesøster sa jeg ikke burde dytte i henne melka for hun var nok mett å sa i fra ved å skrike.

Trur dere det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa mi dytter bort flasken, eller snur seg unna når hun er mett. Nå får hun grøt bare på kvelden, men lager av 125 ml vann, og da drikker hun kanskje 130-150 ml mme fordelt på før og etter grøten. Får vann til grøten dersom hun vil det. Vil hun ikke drikke så er hun mest sannsynlig ikke mer sulten. Selv gir jeg alt på en gang, dvs jeg venter ikke en halvtime etter grøt før hun får melk. I kveld drakk hun først 60 ml mme, grøt, og så ca 80 ml mme etterpå....masse rap, kveldsstell og så i senga....sovner nesten umiddelbart, for da er hun så stappa. Sover hele natta, våkner rundt 06-0630 første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Virker på meg som om hun er mett. Jeg har kuttet ut melk etter grøt, han får nå to måltider grøt, ett middagsmåltid, og 3 flasker mme om dagen.

Prøv deg litt frem, men prøv å gi melk som et selvstendig måltid, ikke etter grøt, kan hende det går bedre da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...