Gå til innhold

Noen andre alenemødre der ute??


oktobernr2

Anbefalte innlegg

Er alene med en gutt på to år,venter barn nr to i oktober.Det meste av informajonen og oppfølgingen før,under og etter graviditet er beregnet på to foreldre,føler meg litt alene på det punktet. Noen andre i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jess, venter mitt første i november.. til barenfarens store frustrasjon, foreløpig...

men innstlling har masse å si her! jeg er fast bestemt på å få det til!!! :)

 

lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra innstilling,man får det til hvis man vil. Til tider kan det være slitsomt,men absolutt verd det =) Kan jo hende det går bra i ditt tilfelle,og at barnefaren tar til vettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også blitt alene om dette, X'en ga meg klar tale når jeg fortalte at jeg var gravid...beholder du, så stikker jeg..

Mannfolk...hmpf...

Har bestemt meg for å beholde, er i mellom uke 7 og 8 en gang...

Har ikke fått fastsatt eksakt termindato.

Barnefaren vet ikke at jeg har tenkt til å beholde enda, han tror jeg tenker på begge alternativene...skal snart slippe boMba...

 

Ser for meg at det kan bli ensomt til tider, ikke ha noen å glede seg med..

men da er det jo fint vi har familie,venner og alle her inne på BIM ;)

Er her inne hver dag, og syns det er koselig å dele ting med folket her:)

Når har du termin da?

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, nå skrev jeg det lange innlegget så ble det sletta:(

 

Jaja, er oxo alene om dette, eller man kan vel aldri vite om barnefaren tar til fornuft, men er snart 3 uker siden jeg fikk vite at jeg var gravid, og innstillingen hans var da . beholder du, så stikker jeg....

Jeg har allerede flyttet ut, men har ikke fortalt han hva jeg kommer til å gjøre enda da...

Men jeg vil beholde...slipper boMba for han snart...

 

Leit å ikke ha en som gleder seg sammen med deg, men er bra vi har familie, venner og BIM...

 

Kan jo støtte hverandre og dele gleder og sorger...

 

Når har dere termin?

 

Jeg er litt usikker, men er mellom uke 7 og 8 en gang, så blir vel i november...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter mitt første i begynnelsen av november jeg også....og er bestemt på å klare dette uten en pappa. Hvem vet hva som dukker opp senere, men akkurat nå synes jeg det er bedre å være alene enn med en som absolutt ikke vil. :)

Jeg gikk til rådgivning hos Amathea og de har visst en del opplegg beregnet på alenemødre. Jeg fikk i alle fall beskjed om at de arrangerte svangerskapskurs for alenemødre og at disse kursene ville bli mor-og-barn grupper senere. Synes det hørtes litt greit ut.... For det første får en individuell oppfølging, man slipper å føle seg som en idiot på svangerskapskurs + at en får møte flere andre i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, ja man vet da aldri :)

man kommer langt når man begynner å se løsninger i stedet for problemer...

greia her er vel at verden er litt for liten så selvom han prøver å være "hyggelig" mot meg så får jeg høre av andre hvor dritt han egentlig synes dette er... og med den innstillingen vil jeg ikke ha han i vårt liv... =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er nok alene om denne gleden...har vel følt at det har brakt med endel sorg og da...iallefall hitill...fortalte barnfaren som også nå er min X at jeg var gravid for nart 3 uker siden...han reagerte med sinne, sa at om jeg valgte å beholde så stakk han..

Ble jeg som stakk først da, for jeg sa jeg var usikker på hva jeg ville og at jeg ikke orket å være sammen med han fordi han KUN ville støtt meg om jeg hadde valgt abort...

Han vet enda ikke hva min endelige beslutning er da....

 

Godt vi har familie, venner og BIM;)

 

Når har dere termin da?

 

Jeg er snart i uke 8 (tror jeg), blir vel termin engang i nov.

Skal ringe legen på mandag, og få en tidlig UL for å få fastsatt en dato:)

 

god helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først må jeg le av innleggene mine,...de har visst ikke blitt sletta...hehe...da hr jeg gjort dette på flere tråder...mange innlegg etter hverandre...jaja:)

 

Gjorde der samme som deg november-nurk...

Var på Amathea og pratet med en hyggelig dame...

 

Er noen av dere fra Oslo området??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...jeg er fra Oslo. Har også en barnefar som ville at jeg skulle ta abort,men da snakket han til feil person..har aldri vurdert abort. Jeg sa at han ikke ble pappa likevel,så nå tror han vel at jeg har tatt abort. Han presterte å svare "så bra at du har tatt til fornuft,nå ble jeg glad og lettet"!!!!!! Går det ann å si noe sånn!!!!!!!!!!! Fører ikke opp noen barnefar,så da slipper jeg at han dukker opp senere å krever å ha barnet..veldig vanskelig valg,men enten får han være der hele tiden eller ikke i det hele tatt. Finnes det svangerskapskurs for alenemødre? Hadde vært fint å møte andre i samme situasjon. Jeg har termin i oktober,men usikkert hvilken dato,jormor satte 12,men jeg er 99% sikker på at det er 8 eller 9. Ultralyden vil vise.. Anbefaler å beholde barnet selv om man blir alene...absolutt verdt det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...