Gå til innhold

Hei, dere som har vært på 1. svangerskaps kontroll.


kokka

Anbefalte innlegg

Jeg var på min 1. i går. Jeg skal ikke ha min neste før 16. mai. Syntes det var veldig lenge. Egentlig skulle jeg ikke dit før i midten av juni. Da er jeg jo 25 uker på vei. Synes det er veldig lang tid mellom hver kontroll. Jeg hadde mye oftere kontoller i forrige svangerskap.

 

Når hadde dere deres 1. kontoll? Og når kommer den 2.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

 

Jeg ba om en samtale den 27 februar. Min første kontroll var den 13 mars. Jeg skulle komme tilbake den 19 april og høre hjertet banke;)

 

Men tror andre kontroll er selve ultralyden på sykehuset...??? For min del er det 25 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var på første kontroll hos min fastlege på tirsdag. Tok blodprøver og søkte fødeplass,. Hun ba meg ringe jordmoren der jeg hørte til for å bestille en ny kontroll.

Har akkurat lagt på med denne jordmoren, og hun sa at når man har tatt testene og slikt hos legen er det vanelig med 2. kontroll ca 4 uker etter ultralyden på sykehuset.

 

Men hun sa også at følte jeg behov for det, kunne jeg bare ringe å bestille en time tidligere.,

Men jeg må si at jeg også ble overrasket over at det er så lang tid mellom hver gang,,,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll i går, skal tilbake 26 april. Tror ultralyd pleier å være "kontroll 2", skulle egentlig ikke til kontroll igjenn før etter ultralyden,men sa jeg ikke ville vente så lenge.

 

Fødte i uke 36 på første barnet mitt,får derfor litt ekstra kontroll denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på min første svangerskapskontroll i går,og skal tilbake på neste kontroll 23april...

 

Så er det vel ultralyd en tid etter det håper vi;)

 

Var veldig spesielt å få høre hjertelyden til babyen i går,,,,;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på første kontroll den 19. mars, og skal den 25 april. Jeg er 10 uker på vei.

Kanskje du må vente så lenge fordi du ikke er kommet så mange uker på vei nå? "5 uker på vei er du da, da skal du ha en ultralyd i mellomtiden da

 

I andre svangerskap er det ferre kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...