Gå til innhold

utflod - bare tull å bekymre seg?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 6 uker på vei.

Dette blir litt detaljert og kanskje vel personlig.

I går, ved toalettbesøk, la jeg merke til litt gul/brun utflod i trusen.

Vanskelig å tolke fargen,men ble litt bekymret for at det kunne være spor av blod. Kjente jeg ble engstelig, men vet jo at mange blør litt i graviditeten uten at det er farlig og det er jo ikke sikkert at det var blod en gang. Har ikke sett mer til det.

Fortsetter under...

Det er ikke tull å bekymre seg, jeg gjør det for så mye. Men jeg tror ikke du ser på spor av blod. Spor av blod er enten rødt eller mørkere brunt. Det som du beskriver kan være sopp eller naturlig økning i utflod. Det har jeg hatt i dette svangerskapet. Det er gult eller gul/brunt og kommer i perioder i mengder. Jeg vet det ikke er farlig for jeg har fått det sjekket flere ganger hos gynokolog, jeg er der annenhver uke uansett. Han sier at det er helt normalt. Lukt og kan være med å si noe om hva det er, sopp har en lukt og blod en annen. Lykke til!!

Første 3 mnd hadde jeg alltid et døgn etter sex, store klumper av slim med litt farge på. Trodde hver gang det var blod. Kunne minne om slimproppen for dem som har sett den. Skikkelig ekkelt og ble jo bekymret. Legen hadde ikke noe svar på det, men det gikk over etter hvert.

Det er en del som blør i begynnelsen av svangerskapet, noen går det bra med, andre ikke. Helt umulig å si. Hvis du er sikker på at det er blod, ville jeg stått på for å få ul, det eneste som kan gi sikkert svar.

Annonse

Nei du trenger ikke å bekymre deg. Som flere her så hadde jeg også gul/brun utflod i uke 8. På grunn av tidligere SA og komplikasjner i forrige svangerskap så ble jeg sendt på UL.Fikk da se et lite bankende hjerte. Etter dette så har det gått veldig bra. Er nå i uke 34+4 og går ut i permisjon om 3 uker.

Lykke til videre alle sammen!!

Det er så vanskelig å la være å engste seg.

Det har fortsatt og det er mørkt brunt og var noe økende i helgen, men i dag synes jeg det er litt mindre. Har ingen spesielle smerter. Er kvalm, men det hører jo med til å være gravid.

Snakket med legen min på telefonen som mente det var mulig at det kunne gå helt fint, men hun kan selvsagt ikke garantere noe, hun ba meg ta det med ro og ringe igjen om ett par dager hvis det ikke har gitt seg.

Har uavhengig av dette time til tidlig ultralyd om en ukes tid.

Jeg velger å jobbe, har kontorjobb og ingen tunge løft.

Sukk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...