Gå til innhold

Andre julimammar som er pollen-allergikere?

Anbefalte innlegg

Det er nemlig jeg og sessongen kommer like brått på hvert år! Like sant som at hestehoven og snøklokkene titter opp igjennom snøen, så kommer rennende nese, nyseannfall, røde øyne og tretthet uten like:-P

Jeg har også funnet ut at jeg kryssreagerer visst på endel matvarer, så nå er det slutt på å spise visse ting. Ganske kjedelig, men alt for å slippe å måtte stenge meg inne hele sommeren, hihi!

Men det positive er at i år kan jeg få meg ånkli dop, hehe!!

ikke det skipe av allergimedisin jeg fikk i fjor:-)

JIIIPPIII:-)

Fortsetter under...

Jeg reagerer. Begynte i voksen alder. Tror jeg var 19-20år. Men har aldri vært så god som i fjor. Kanskje det var en blanding av at jeg var gravid og at jeg bodde på island til mai.....vet ikke. håper bare det er slik i år også.

ja... blir trett,nyser mye,tett i nesa og veldig blanke øyne...

blæh...d er noe dritt!! håper gutten min slipper å få det... unner ingen pollenallergi..

men det er forskjell fra hvert år hvordan jeg reagerer...ifjor hadde jeg det helt jævli.. håper denne våren/sommeren her blir bedre...

Jeg har allergi mot gress og burot, så jeg slipper unna enn så lenge! Ellers er or og hassel, som ofte bjørkeallergikere reagerer på, sikkert godt i gang, og mange sliter med de:(

Det er godt å kunne bruke skikkelige medisiner, og ikke fjaset vi hadde i fjor, det er helt sikkert! Om en ikke blir trett nok av allergien, er det ille å være trett pga medisinene;-)

jeg har ikke men gubben tar. Da blir han veldig slapp, værre enn ellers så det er helvete de neste 3 mnd her i huset. Han tar piller, hva slags bra "dop" har du fått nå som ikke gjør deg slapp eller syk?

Jeg er også en pollen-allergiker:-) Men til min store glede reagerte jeg ikke mye ifjor tiltross for en kjempefin sommer. Det å være gravid fungerte for meg, men jeg tror kanskje (håpe håpe) at min har nesten forsvunnet. Reagerte ikke så mye året før heller, så jeg håper jeg ikke får det i år. Merker det visst jeg våkner av tørr-hoste i slutten av april begynnelsen av mai (Bjørkepollen har vært min største fiende).

Ps. Banan skal være godt for tett og rennende nese:-) Jeg pleide å spise en om morgenen og nesen holdt seg tørr i noen timer. Det var en venn som tipset meg, og jeg ble veldig overrasket da det funket.

Noen med noen andre tips å komme med???

Annonse

Har ikke fått hentet ny resept ennå, vet ikke hva jeg kommer til å få av medisiner heller! Forde det jeg brukte før, Aerius, er tatt av markedet...pga de mener det er helt likt zyrtec! Men det ER det ikke! et par virkestoffer som er anderledes, men de funker for meg!

Sammen med nesespray og øyedråper da!

Men ifjor fikk jeg noe helt annet pga graviditeten, og de ble jeg jo bare trøtt av, ikke funket de noe heller:-(

Men er det ikke slik at man skal først teste et par rimeligere alternativer, og om ikke du har tilstrekkelig effekt kan du gå over til Aerius? Slik var det iallefall da jeg gikk ut i permisjon. Jeg kan prøve å undersøke litt! Vi er iallefall avhengige av Aerius her hjemme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...