Gå til innhold

Trenger hjelp/råd

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

begynnte å blø på tirsdag - lite og brunt, øker på og nå kommer det nesten bare klumper. Er dette en SA? Har aldri opplevd dette før og legen gir meg bare tåplige svar. Var der i går, men fikk bare til svar at vi måtte vente og se. Hadde litt vondt i magen i går/natt, men trudde det skulle være mer smerte om det var en SA.

Fortsatt håp? Er ca 10+1

Fortsetter under...

Kjære anonym.Nå har det jo gått litt utpå dagen, så du vet kanskje allerede hva som evt skjer. Det er vanskelig å si deg hva som skjer, fordi kroppen har så mange måter å reagere på. Har gjennomgått en SA selv, hadde samme symptomene som du i ca48 timer, så kom "klumpen" Hadde moderate smerter/ubehag første døgn, så begynte magesmertene. Det varierer veldig fra person til person hvor mye smerter du får.Følte også at det var liten hjelp i å ringe legevakt, det eneste rådet jeg fikk var ikke å trene hardt... Det sa seg vel selv. Du må bare lytte til kroppen din å prøve å slappe av så godt du kan. For min del tenkte jeg så lenge det var håp at om fosteret sliter nå, så må jeg være så rolig som mulig, slik at frøet kommer best mulig gjennom det. Jeg håper du bare gjennomgår noen blødninger - lykke til, jeg x fingre for deg. Stooor klem!

Opplevde det samme som deg bortsett fra at jeg ikke blødde så veldig mye og smertene var ikke så mye værre en mens smerter,jeg krevde å få UL av legen og fikk time på sykehuset dagen etter, var desvere MA.. Men var bedre å få ett skikkelig svar enn å gå og lure og bekymre seg...Han legen din hørtes jo helt på trynet ut..du kan jo ringe gynoklogisk på sykehuset eller prøve en annen lege..

Det er som sagt bedre å vite enn å bekymre vettet av seg..

Lykke til =)

Hei

Tror ikke du har gått gjennom en sa. Da jeg gikk gjennom det før jeg var kommet like langt som deg hadde jeg utålelig vondt. Mensensmerter kan ikke sammenlignes. Jeg bare lå å vred meg å skrek av smerter hele natten. Du VET om du opplever det eller ikke. Smertene vil øke jo lengre ut i svangerskapet man er så håper virkelig ikke du vil oppleve det nå..(men som sagt, tror ikke du har gjort det!)

Synes du skal kreve en ul. Det har du også krav på om man er usikker på om det har gått galt eller ikke. Om du enten har enorme smerter og blør rikelig, eller fortsetter å har litt blødning, eller at det gir seg helt vil jeg anbefale deg å ta kontakt med legen på mandag å kreve ul. Da vil du få ro i sjelen og barnet vil få det bedre:)

Om ikke legen din tar deg på allvor kan det være lurt å høre med andre om de har en fastlege de kan anbefale deg. Enkelte leger skulle vært burt inne!

Lykke til!!

(håper vi får høre hvordan det går med deg videre, skal krysse fingrer og tær for dere:) )

heisann..

først vil jeg bare si at jeg håper det går bra:)

men jeg hadde brun utflod i en uke og så begynte jeg å blø...jeg hadde en ma så jeg hadde ikke smerter...

litt rart legen ikke ville måle HCG nivået for å se om det synker eller øker..

skjønner godt at du er bekymra..jeg hadde ville forlangt en tidlig innvendig ul...da får du vertfall svar...

lykke til!!(fortell oss hvordan det går...viss du orker)

først vil jeg bare si at jeg håper det går bra med deg:) og lykke til..

jeg hadde også brun utflod + litt blod (gammelt) i nøyaktig en uke før jeg begynte å blø...hadde ingen smerter...det var altså en MA...

jeg hadde ville forlangt en tidlig innvendig ul..for da vet du vertfall om det er liv eller ikke:) jeg angra på at jeg ikke forlanga det før..jeg var i uke 14...fosteret døde i uke 8-9. litt rart at legen ikke ville måle hcg nivået..for å se om det synker eller øker..

ønsker deg lykke til..

tenker på deg:)

klem

Annonse

Kan ikke svare på om du har hatt en SA. Det må jeg overlate til fagfolk, og en skal alltid tenke positivt og at ting går bra,men siden du spør kan jeg jo si at de symptomene du har hadde jeg også for en uke siden. Det begynte så smått med brun utflod. Så økte det bare på, ble mer og mørkere. Kom ike noe klumper.Tre dager senere blødde jeg skikkelig. Hadde også litt vondt i magen spesielt på den ene siden. Fikk time hos legen og han sendte meg på UL samme dagen. Det ble dersverre konstatert en SA. Fikk da beskjed om å ikke spise noe på 6 timer for så å komme tilbake til sykehuset for utskrapning. Alt skjedde på samme dag. Synd at legen din ikke vil sende eg til UL. Han skal jo ta dine bekymringer på alvor.

Det er ikke noe bra å gå i uvisshet og kanskje unødvendig bekymret.

Takk for alle råd - dessverre så endte dette i SA Ble mer og mer sikker utpå dagen. Ringt legen og fikk time med en annen (viste at fastlegen var borte den dagen), ble sendt på sykehuset og fikk bekrefte det vi alt viste. Utskraping i går (blei faktisk kjempe imponert over at det bare var kvinner tilstede der, sikkert bare tilfeldig - men gud hvor trygg jeg følte meg!!!!). Føles egentlig veldig godt at usikkerheten er over og vi vet at det ikke er noe vi har gjort eller ikke har gjort som er grunnen til dette - naturen ordner dette selv. Føler egentlig lettelse.

en det blir nok vansklige tider framover, etter hvert som vi rydder bort "storebror" sine babyting.

Men vi ser framover - venter litt så prøver vi igjen. Neste gang kan det går bra:-)

Men skifter fastlege!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...