Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andregangs og i uke 33. Jeg leser at noen har lekkasje i brystene lenge før termin,selv har jeg ikke opplevd det. Både i første og i dette svangersk har jeg kunnet plukke "gult verk" fra brystvorteinngangene, men det er ikke antydning til melk. Har noen av dere forskjellig erfaring av å ha hatt en lettere ammeperiode i ettertid avhengig av lekkasje i svangersk?

Fikk brystbetennelse forrige gang, mulig det er hele årsaken til at jeg mistet melken tidlig eller hadde lite.Men kanskje har jeg rett og slett en dårlig produksjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt lekkasje i svangerskapene, venter nr to. Det gikk tre døgn før jeg fikk melk sist, men da kom det til gagns. Har også noe gult som stenger på brystvortene, men har aldri plukket i det. Regner det ikke som verk.

Jeg går til soneterapi for bekkenløsningen min, og hun behandler også gravide som ønsker det den siste mnd før termin for å øke melkeproduksjonen. Kanskje et tips for noen?

Skrevet

Det er nok ikke verk, det ser bare slik ut. Takker for tips om soneterapi, det skal jeg forsøke. Ikke morsomt å ikke lykkes med ammingen, så det er verdt å prøve.

Skrevet

hei..

Jeg er tredjegangs i uke 36 og har de siste tre ukene lekket litt.. Dette husker jeg ikke fra de to tidligere svangerskapene (kan ha noe med at det er lenge siden)..

jeg lekker nå helt uten grunn, med det mener jeg at jeg ikke behøver å tenke på noe spesielt, drømme eller bli berørt, men dette skjer bare på den ene brysten.. den andre trenger berøring for å "lekke"..

men hvorvidt dette vil gi god eller dårlig melkeproduksjon når junior kommer er ikke jeg rette person å uttale meg om, men håper da jeg får nok til å dekke hans matlyst.. hadde altfor lite med andremann sist og måtte slutte å amme så altfor tidlig, før jeg var klar iallefall..

Skrevet

jeg er da første gangs.. men villa bare si at d JM sier at d ikke er noe som heter å mist melka.. den kan heletiden økes.. ved at man enten pumper seg innimellom måltidene til junior eller at man legger h*n oftere til.

jeg lekker men er ikke melk.. er bare sukkervann.. og av og til en liten dert gul råmelk..

til deg som plukker d bort.. er d hvitt d du plukker bort??? for da (mener d var talg JM sa d het) skal d være der.. d beskytter så man ikke blir såre og d er noe fettstoffer i d som er bra for brystvorta..

Skrevet

Jeg venter nr 3 og i alle tre svangerskap har jeg lekket mye fra brystene. Jeg har også vært så heldig å ha enorm melkeproduksjon etter fødsel. Masse melk fra dag to og det har holdt seg så lenge jeg og minsten har ønsket det. Ammet 14 mnd med begge de to forrige.

Det jeg imidlertid tenkte å si er at jeg nok ikke tror det er sammenheng med lekkasje/melkeproduksjon og brystbetennelser. Jeg har begge gangene hatt kraftige brystbetennelser, flere i runder begge gangene. Jordmor mente dette skyldes litt kronglete melkeganger slik at melka stoppet opp til tider og laget kuler som til sist ble betente. Så selv om jeg lekker og har stor melekproduskjon er jeg forberedt på brystbetennelser denne gangen også...

Skrevet

Heia! Er tredjegangs, og har ingen av gangene hatt noen lekkasje før fødsel. Jeg fikk melka rundt andre-tredjedagen etter fødselen begge gangene. Men det var mye enklere å amme andregangen, jeg hadde masse melk, og den følelsen hadde jeg ikke første gangen. Da var jeg veldig stressa på dette, og hadde også et mer hektisk liv. Fikk også brystbetennelse to ganger.

Jeg trur ikke du skal bekymre deg for mye. Denne gangen blir nok amminga å gå enklere. Du har liksom gjort det før, det hjelper en hel del!

Trur nå ikkeno på at det er du som har liten produksjon i alle fall! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...