Gå til innhold

noen som IKKE har vaksinert?

Anbefalte innlegg

skal til 3mnd kontroll neste onsdag og har etter mye lesing bestemt meg for å IKKE vaksinere... mmr-vaksinen er bare dumt, da små barn ikke blir alvorlig syke av noen av disse sykdommene, og jeg synes det er bedre at immunsystemet til lillegutt skal utvikle seg ordentlig, før det skal sprøytes inn levende virusbakterier, uansett hvor ufarlige det påstås at de er..

regner med å få en del kjeft fra hs neste uke.. men så lenge hun ikke kan forklare meg nytten med alle disse vaksinene, og jeg har statistikk som sier at vaksiner er tull, går det sikkert "bra"

prevenar skal han i hvert fall ikke få, den beskytter bare mot et fåtall av hjernhinnebetennelser, og at han skal få akkurat en av de prevenar beskytter mot er under 1 prosent, så den sjangsen tar jeg... samme gjelder mmr vaksinen... den er jeg litt usikker om... men hvis jeg ikke bestemmer meg for å velge den bort, skal den i hvert fall utsettes i noen måneder....

det er da min mening...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8738279-noen-som-ikke-har-vaksinert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmm.... er du sikker på at du mener dette???

Jeg kan garanterer deg at personer som fikk polio som små barn før vaksinasjonens tid, hadde vært overlykkelig for en vaksine som gjorde at de slapp å tilbringe livet i rullestol.....

Barn som kommer fra land som ikke er så heldige som barna i Norge dør faktisk av disse "simple" barnesykdommene...

En annen ting er at når så mange vaksinerer så unngår man epedimier i samfunnet som tar livet av de svakeste, så for meg er det ikke bare for å beskytte mitt barn men ett felles ansvar når vi bor og lever i et samfunn...

Det er min mening;)

Vi har vaksinert Evelina... men jeg respekterer selvfølgelig hvis noen velger å ikke vaksinere.

Men blir det ikke da vanskelig i forhold til barnehage? Må man ikke da ha vaksinert barna? Ikke det jeg at jeg vet dette helt sikkert, bare mener å ha hørt det et sted...

ja, har hørt det med barnehage også... skal sjekke det når den tiden kommer...

til mindesemberbaby:

det finnes nesten ingen under 3 år som får polio, og de siste 25 år har det vært bare TRE tilfeller av polio i norge, så jeg tar sjansen

jeg vet at det er litt verre med noen sykdommer f.eks i afrika eller asia, men jeg hverken bor der eller har planer om å reise dit.

jeg er nok også litt "redd" vaksinene, fordi både min bror, min mann og svigermor hadde voldsomme reaksjoner med 40 feber, innleggelse osv.. så jeg venter til han blir eldre og kanskje ta NOEN av de vaksinene senere..

Annonse

Jeg har all respekt for at du er engstelig.... IKKE vondt ment... men du byr jo opp til en diskusjon rundt temaet og det er jo bra!!!

Grunnen til at polio nesten ikke eksisterer lenger er jo nettopp vaksine, så hvis alle hadde gjort som deg og droppet hadde vi jo strengt tatt hatt ett problem:)

At røde hunder ikke er så farlig for barn har du rett i.... men hva om du hadde fått det når du var i 1 trimester av ditt svangerskap??? Det kan gi alvorlige skader til fosteret... Det er derfor man vaksinerer mot denne. Og Meslinger er faktisk en betydelig årsak til barnedødelighet i utviklingsland.... tenk så heldige de hadde vært om de hadde muligheten til å få de vaksinene som vi får her i Norge. Så vær glad du ikke bor der.... Da hadde du faktisk ikke hatt noe valg...

Lykke til med valget om vaksine eller ikke.... jeg håper du får skikkelig svar på helsestasjonen og at de tar deg alvorlig ifht engstelsen din...

Klem....

Jeg vaksinerer, og har gjort det til alle mine tre barn. Men jeg skjønner dere som har familiemedlemmer som har reagert. men.. du sier at du ikke skal bo i asia/afrika og heller ikke besøke. Tenk hvor mange innvandrerbarn barnet ditt kommer til å omgås etterhvert. Enkelte har kanskje nettopp kommet til landet. Selv om de ikke har noen sykdommer selv, kan de være bærere av smitte, f.eks meslinger.

og en bivirkning av meslinger er nettopp hjernehinnebetennelse. det er derfor meslinger er såpass farlig.

Jeg tror også at enkelte barnehager ønsker at barn skal være vaksinert, men det er få-enda. Vet at det er en del spørsmål rundt dette nå for tiden.

og husk at vaksinene har blitt utrolig mye bedre nå i de siste årene.

lykke til:-)

MMR vaksinen har vært i Norge i så mange år at den har gutten min fått. Er jo som nevnt av noen andre her en grunn til at alle de sykdommene er utryddet, vaksinene. Og at barn ikke blir alvorlig syke av disse sykdommene er ikke tilfelle. De dør av meslinger i utvilkingsland og med all innvandringen kan en jo bare tenkte seg til hvordan det kan bli om vi slutter vaksinere. Se på f.eks tuberklose som er på full fremars i Norge igjen etter å ha vært så og si borte i mange år...

Ang. prevenar, så har jeg også holdt den tilbake. Av den grunn at den er så ny, kun 6 år og Norge er første land i Europa som tar den i bruk. ( i fjor). Tror sjansen for langtids bivirkinger er større enn sjansen for å få den type hjernehinnebet. den skal beskytte mot. Mellomørebet. eller lungebet tåler barnet å få, selv om jeg ikke ønsker det. Dessuten får så og si ikke barn over 2 år disse sykdommene. Og det er sjelden blant de små også.

Du som var redd for å fortelle HS at du ikke skulle gi prevenar. Ingen grunn til det vel! Vår HS skjønte det så godt og det ble ikke flere diskusjoner rundt det.

Jeg har og skal vaksinere. Har ikke satt meg så veldig inn i hvilke vaksiner som beskytter mot akkurat hvilke sykdommer, men de fleste av disse sykdommene er jo smittsomme dersom man ikke er vaksinert. Dvs at det går helt greit å ikke vaksinere, så lenge de aller fleste andre gjør det... men hvis det skulle bli sånn at mange lot være å vaksinere, ville vi kunne fått epidemier av disse sykdommene som nå holdes under kontroll pga vaksinasjoner. Noe å tenke på...

Annonse

Jeg har og skal vaksinere. Har ikke satt meg så veldig inn i hvilke vaksiner som beskytter mot akkurat hvilke sykdommer, men de fleste av disse sykdommene er jo smittsomme dersom man ikke er vaksinert. Dvs at det går helt greit å ikke vaksinere, så lenge de aller fleste andre gjør det... men hvis det skulle bli sånn at mange lot være å vaksinere, ville vi kunne fått epidemier av disse sykdommene som nå holdes under kontroll pga vaksinasjoner. Noe å tenke på...

Jeg er skeptisk til vaksine, men vet med meg selv at hvis Mathilde hadde fått hjerneskade på grunn av oksygenmangel under et hosteanfall ved kikhoste, eller blitt skadet på en eller annen måte fordi jeg lot være å gi vaksine kunne jeg nok ikke leve med meg selv.

Også er det den samfunnspolitiske siden av debatten. Når Norge va

Immunforsvaret får trent seg godt nok uansett, trenger ikke stivkrampe for det...

Hilsen jeg som ombestemte meg når jeg fikk barn og merket hvor livredd jeg var blitt for alt som kunne gå galt, og derfor kastet alle mine tidligere prinsipper på båten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...