Gå til innhold

begynt å tenke på utstyr enda da?


prøvekluten+3små

Anbefalte innlegg

her er d mange som lurer allerede hos oss..om vi har det vi trenger av vogner o.l..litt tidlig vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, vel, vi har alleredt kjøpt et stellebord (på tilbud) og vugga er klar hjemmefra.

 

Og i går kjøpte vi jammen en vogn også!!!

 

Så her suser det avgårde... Jeg har satt opp en liste over det vi trenger, og det er faktisk noen tusen for å si det sånn...

 

Så greit å begynne tidilig. Det er jo mange andre løpende utgifter, så at en bruker litt hver mnd fremover er vår løsning.

 

Vi driver og skiller ut tomter også, og det koster litt, så det oppsparte går med til det i løpet av året. Men det vil jo lønne seg etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg er litt enig i at det er litt tidlig, jeg tør ikke enda selv, men nå innrømme at jeg titter litt da :-) Er jo så mye fint, man kan jo kjøpe seg i hjel...

 

Jeg vet foreldrene mine kommer til å kjøpe vogn, men de vet ikke om dette enda, så derfor maser de heller ikke. Moren min er i tillegg litt overtroisk og sier at hun kjøper ikke vogn før jeg ligger på sykehuset. Men vi skal plukke den ut på forhånd, ellers så klør jeg snart etter å begynne å kjøpe inn litt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags vogner skal dere ha da?

jeg er litt av den overtroiske sorten sånnsett,så tørr ikke kjøpe før jeg har sett det står bra til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Kopiert fra tråden til "gjengen" inne på bligravid)

 

 

 

Vi kjøpte en barnevogn i går:) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Ja, jeg er en nysgjerrig utålmodig sjel som må ha, bare må ha.

 

Etter å ha sett på babyshop, barnevognhuset og babybest så endte vi opp med en ny som var kommet på babybest som het xadventure ranger.

 

Det er en firhjuling, men det er to veldig små svinghjul fremme mot midten (som kan låses om en skal gå på grus), to større med luft bak. Fargen er grå babybag og sportsdel, sort og stål understell. (Magne er fornøyd med det:)

 

Man kan regulere håndtaket / styre til vognen etter hvor høy personen er som triller slik at man ikke belaster ryggen ved å gå bøyd.

 

Det er veldig lett å sette på babybagen eller sportsdelen (klikk klikk) og den er kjempelett og legge sammen!

 

Til babybagen fulgte det med dynetrekk, overtrekk, regntrekk og madrass. Den hadde vugge funksjon som kan låses om en ikke ønsker det. (genialt!!).

 

Til sportsdelen så fulgte det med seletøy, sittepose (den var veldig fin) og det var regulerings muligheter av der barnet har bena samt at man kunne legge hele delen bak om barnet skulle sove (så man slipper å sitte og sove).

 

Den kostet 4500, og 5000 med stelleveske.

 

Veldig fin med tanke på liten plass på tbanen og i butikker (blir mye kafe i permisjonstiden:)). Min venninne sa at det var viktig for henne, for en er gjerne og handler melk og brød nesten hver dag....

Den er sånn som kan svinges på bare ved å holde til siden man skal. Er veldig fornøyd med kjøpet foreløpig, så får vi jo se:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dtete er jo min tredje,så har forsåvidt vogner nok...MEN skal kjøpe bag til quinnyvogna mi da...gidder ikke drasse på store tunge bagvogna inn og ut av bil å sånn,så blir vel å ha ei shoppevogn og ei stå-hjemme-på-verandaen-vogn..så bag og vognpose til denne er vel stortsett det eneste jeg blir å kjøpe,i tillegg til noen nye bodyer...og seff et lass med rosa om d nå skulle vise seg å bo en jente der inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...er enig i at det er lurt å spre kostnadene ja...det gjorde vi på førstemann...hehhe,men da var ikke jeg så paraniod som jeg er nå da *fnise*

da hadde vi kjøpt ferdig nesten alt i slutten av april vi,mangla stortsett bare bleier og salver til han som kom i august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo min nr 2, men jeg vil nok kjøpe litt nytt fordet. Har veldig lyst til å kjøpe ny vogn, men jeg har jo en fra før... Barnesete er snart kjøpt inn, for det lånte vi til førstemann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅja, prøvekluten, rosa må en jo ha da:)

 

Jeg tror jeg får gutt, men det hadde vært kos med ei jente jeg kunne dulla med:) Rosa, kjoler, fletter osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo,rosa blir det nok om det skulle være ei jente ja...blir nok å gå litt kanakas på h&m da;o)

men når sant skal sies så tror jeg det bor en guttebebiss der inne;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg det er i min mage også.....

 

Så gjenstår det å se om vi blir overrasket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenke ja... :)

Har veldig lyst på en ny Brio-vogn, og ser meg om etter et pent og praktisk stellebord. Spørsmålet er jo om jeg tør kjøpe nå om jeg kommer over et.. er bare 5+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du vært på ikea?

kjøpte stellebor der ti 198 kr jeg!kjempefornøyd med!husker ikke hva d het,men et helt enkelt et med hylle under...genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har et lite bad som var nyopppusset når vi flyttet inn. Og de har ikke akkurat tenkt barnefamilie når de gjor det tror jeg...

 

Jeg kikket på et på ikea som jeg kunne ha på veggen, men når jeg målte hjemme var jammen meg veggen for liten til det også. Drittbad!!!!

 

Så tenkte jeg på sammenleggbart, slik at jeg kan sette det bort mellom dusjen og vaskemaskinen om det kommer besøk som skal dele badet. Var et på tilbud til 299 på babybest, så jeg kjøpte det. Sammenleggbart med badebalje:)

 

Det er ufattelig mange varianter, takk og lov.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bør du kjøpe et der du veit at baljen kan taes ut,for de baljene der kan ikke brukes til ungen er mye mer enn fire mndr..hadde et slikt til min første..var en elendig investering etter ca fire mndr,der jeg sto igjen med en kommode hvorav 30% var en ubrukbar balje;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og forresten så får du plass til balja under stellebordet til ikea;o)det har vi! liker uansett mye bedre å sitte på golvet å bade dem jeg..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med barnevogn merker?

Tenker litt på emmaljunga...men???

vil ha en med 4 hjul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke kjøpt noe, men vi har funnet ut at badet er aaaaalt for lite til å kunne ha stellebord++ der, så vi må vell flytte:/ litt kjipt for resten av leiligheta er ganske stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...