Gå til innhold

Røros pleddet vs Ludvig pleddet (samme som skravle, men håper på flere svar her:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde store planer om å kjøpe Ludvig (as in Solan Gundersen og GranPrix?!?) pleddet, men så så jeg at det var flere her inne som anbefalte røros pleddet...har aldri hørt om det, men forstod det var i 100 % ull og at man får kjøpt det på husfliden og at det kostet fra 700 kr og oppover...Ludvig pleddet får man kjøpt på Princess, det er 100% ull og det koster 699,- det er 130*200 cm...hva er str på røros pleddet? Og har dere vært borti Ludvig pleddet?

Takker og bukker for svar:)

Skrevet

Vi har fått det Røros-pleddet i gave, men får ikke målt det for det er på hytta, men vil tippe det er noenlunde samme str, kanskje litt kortere. Veldig god kvalitet, men knerten er bare 2,5 mnd så vi har ikke brukt det til han enda. Hva bruker dere et sånt pledd til? I vogna?

Skrevet

Jeg titta på nettpå Røros tweed sine sider og det ser ut som at det pleddet vi har er 95 x 135 cm..

Skrevet

Vi har Rørospleddet i babystørrelse. Det er 70 x 100 cm. Men det finnes kanskje i voksenstørrelse også? Vi har fått det i gave, så vet ikke hva det koster. Men veldig fornøyd med det.

Skrevet

Takk for svar:)

Ja jeg har tenkt til å fjerne voksi posen og prise våren:) og da har jeg tenkt til at lillegutt skal få ligge på saueskinnet og ha et ullpledd over seg:) han er 9 mnd:) kler han også selvfølgelig etter forholdene..:)men ullpledd må jo være det beste å ha over de på denne årstiden?!?!:)

Skrevet

Jeg tror det er et Ludvig pledd i baby str også...men minns det bare var 70*100 eller noe i den duren...og det høres litt lite ut...kan vel være greit å ha muligheten til å tulle det rundt han i vogna?

Skrevet

mhm, det tenker jeg og¨så.. blir til høsten for vår del, men da innbiller jeg meg at 95 x 130 cm er en passe vognstr. Tror kanskje det Ludvij pleddet kan bli stort og lant med sine 145 x 200 cm, eller?

Skrevet

Ja det er sant det...hmmm...tror jg må teste det ut jeg:) og sjekke riktig str på det lille Ludvig pleddet:)

Skrevet

Du får gjøre det! Hehe, ser jeg hadde noen skrivefeil i det forrig innlegget mitt ja. Er ikke så lett å taste med en baby på fanget gitt. Så jo at du hadde skrevet at Ludvigpleddet var 130 x 200cm.. Så også på Rørostweed sine nettsider at de har strikkede babypledd som er 70 x 100cm, men det vi har er samme kvalitet/utførelse som Ludvigpleddet, litt sånn tovet-aktig (og 95 x 130cm). Vi har blått med sauer, veldig koselig. Det finnes i sauemønsteret i rødt, svart, blått og beige, og i blått og i et bamsemønster i to forskjellige farger. Så også på siden at det var noen nye pledd som hadde japansk design, de så artige ut (vet ikke hvilken str de kommer i).

Skrevet

hihi..styr altså...men greia er at jeg har fått et gavekort jeg kan bruke på b.l.a. princess...og det var liksom så fryktelig kjekt!! men heller liksom mer over på Røros pledd nå..må grave litt i pengboka tror jeg:) str. 95*130 må jo være perfekt!! og sort med sauer hørtes veeeldig fint ut:) aaaarggghhh...hvorfor ikke det gavekortet mitt gjelde på husfliden da!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Vi har det Ludvig-pleddet, fikk detd i gave. Er fornøyd med det :)

Skrevet

Rørospledd finnes i flere str. Vi har babystr. (koster 449,- tror jeg). Barnestr. koster ca 700,- og så har jeg sett voksenstr. til 1000-1200,-

Skrevet

Har drevet Norway Designs i Trondheim, der jeg solgte Rørospleddet. Har det i "voksen-str" selv og ELSKER det. Kjempevarmt og kjempehpldbart! Rørospleddet er vevd som to pledd som er sydd sammen, tykt og godt! Dessuten har de flere nyyydelige design: ta en titt på serien "Framtid" som er tegnet/designet i samarbeid mellom barn og en kunstner! Her synes jeg spesiellt det som heter "by" og "safari" er knalltøft! Ellers er serien "Former" kjempefin og, og ikke så barnslig, slik at de kan bruke det når de blir eldre og. Rørospleddet er superholdbart, og du klarer ikke å slite det ut med det første... Finnes i tre str, anbefaler det mellomste, som kommer i de designene jeg har nevnt.Mener at str er 100x135, passer til å brettes dobbelt på bagvogna, men stort nok når du går over til sportsvogna og! Til det blir det minste litt lite... Da jeg jobba, kosta dette 570,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...