Litenspire *150711*høygravid Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Her kommer en liten oppdatering fra meg til gamle gode prøvere som jeg tilbrakte mesteparten av fjordåret med, og en og annen ny ser jeg her også. Det har vært spennende uker siden jeg var her sist, men nå begynner jeg virkelig å tro at dette kan gå veien Jeg har vært hos kontroll til jordmor idag, den samme som for 10 år siden, det var veldig koselig. Hun reagerte på at livmoren min lå så høyt oppe, og spurte om jeg kunne være lenger på vei. Jeg tror ikke det, for jeg tempet jo hele perioden mens jeg ble gravid og har hatt god kontroll på EL og slikt. Noen andre som har hatt det slik? Jeg husker at det var litt slik med datteren min også, men nå er kanten på livmor rett ved navlen, og jeg er bare 11+5 idag. Men vi lyttet etter hjertet da selv om det egentlig er litt tidlig for det, og jammen fant vi ikke et lite hjerte som dunket fort og sterkt, så utrolig koselig, vi måtte smile godt både mannen min og jeg... Jeg føler meg vedlig heldig, og ønsker veldig at flest mulig av dere er like heldige om ikke lenge, og kommer tuslende etter. Mange lykkeønskninger til alle dere fra meg, jeg tenker på dere selv om jeg ikke henger her så mye lenger...
nungo Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Så koselig å høre nytt fra deg, litenspire :-) Vi tenker jo mye på dere som er gått videre og håper det går bra. Så det er veldig kjekt med en oppdatering! Og så flott at du har fått høre det lille hjerte slå - det er en vidunderlig lyd og jeg kan tenkte meg at skuldrene dine ble senket litt etter det! Du går en herlig tid i møte og jeg håper du fortsatt får et flott svangerskap. Vi setter stor pris på oppdateringer, så kom endelig med flere! Når skal du på UL forresten (om du ikke allerede har vært)? Klem fra en etter hvert garvet prøver, som ennå tør håpe på at det også blir plass til meg i sofaen en dag .-)
atpåklatt08? Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 så fint å høre at det går bra med dere-er inne på gravid i moden alder og smugleser litt av og til. lykke til videre
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Godt å høre at alt er vel liten spire. Det å høre hjertelyd kan jeg tenke meg er en opplevelse i seg selv. Koselig at du ser innom oss,håper vi alle snart er på vei etter deg nå ! Klem fra
skifer Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Herlige nyheter Litenspire,flott at alt går bra med deg:) Masse lykke til videre. Klem
Agne Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 Kjære deg, så deilig at alt er vel. Lykke til videre, vi snakkes snart der inne!
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2007 Hei igjen! Tusen takk for lykkeønskninger, det hadde vært fint å fått dere alle med i '"sofaen" en etter en. Idag har jeg vært på UL i forbindelse med duotesten. Alt ser veldig fint ut, og det er en sprelsk liten baby i magen min, en skikkelig liten spradebasse, som mer enn gjerne viste seg frem i all sin prakt. Det ser ut til å være en liten gutt, men så tidlig kan de jo ta feil. Resutatet på duotesten ble 1:2630 sjangs for kromosomaavik og det er vi veldig fornøyd med, kan leve med det... Livet er herlig og sola skinner! Vi er så glade nå og gleder oss til fortsettelsen...
skifer Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Åååhh det høres så herlig ut:) Bare å nyte .. Mange klemmer
clemetine Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Hei... Hva er en duotest??? Er det det samme som fostervannsprøve?? Lykke til videre med svangerskapet....
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. mars 2007 Duotest er en blodprøve i uke 9-13 der de måler to ulike hormoner, og en ultralydundersøkelse i uke 11-14 (13+6). Samlet resultat av disse prøvene og UL gir en sannsynlighetsberegning for kromosomavvik med ca 90% sikkerhet. Testen blir tilbudt kvinner over 38, overstiger sannsynligheten for kromosomavvik 0,5% får du tilbud om fostervannsprøve med 100% sikkert resultat, men som medfører noe risiko for babyen. (ca 0,5%) Håper det var oppklarende, tusen takk for lykkeønskinger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå