Gå til innhold

Juni: Har deres rampunger fått fisk og yoghurt?


så var vi 4

Anbefalte innlegg

Nå har Martin begynt med rene fiskemiddager, men fy søren for ei drittlukt av bleiene!!!! Det var, til nå, den verste bleien jeg noen gang har skiftet *blæh*. Skal det være sånn, eller er det magen som kanskje ikke tåler fisk ennnå?

 

Laga yoghurt til han også og det syntes han var kjempe godt. Tok yoghurt naturell og pressa litt bær i den og søta den med malt og han spiste den mer enn villig ;) Kjempe søt met blåbær-bart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høh, på helsestasjonen min sa de at fisk og melk+melkeprodukter ikke skal gis før de er ett år? Men kanskje de er overhysteriske der. De begynner jo å bli store nå, tåler vel det meste :) og fisk er jo uansett bedre enn sjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe sjokolade?

 

Hs sa jeg kunne begynne å gi yoghurt og fisk når han ble rundt 9-10 mnd (står det på oppskriften at den gjelder fra 7mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sjokoladen er vel greit å unngå så mange år som mulig, hehe.

 

Da skal jammen jeg også prøve litt fisk. Husker jo nå at det faktisk også er middagsglass med laks, og fiskeboller i hvit saus! Moro.

 

og den bæsjelukta blir vel bare verre og verre... grøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja blir nok lite sjokolade på han de nærmeste mnd ;)

 

Jeg lagde hvit fisk i folie til Martin i går, gikk kjempe fort og han elska det.

 

1 ts olivenolje

50 g torsk, sei eller annen hvit fisk

3 ss finrevet gulrot

3 ss finrevet eple

1 kokt potet (eller kokt ris)

 

Smør et bakepapir /aluminiumsfolie med olivenolje. Anrett fisken på bakepapiret /aluminiumsfolie . Legg finrevet gulrot og eple over fisken. Pakk maten godt inn, og legg "matpakken" forsiktig over poteter eller grønnsaker som står og koker, eller bruk dampkoker.

Etter ti minutter kan du se etter om fisken er gjennomkokt. Mos fisken og grønnsakene sammen med potet eller ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk beskjed om at det ikke var noen problemer med fisk så lenge ikke en av foreldrene var allergiske. min har smakt fiskeboller. og ELSKER det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her har han spist fisk lenge! vi elsker fisk her i huset da! og ja, det med bleiene blir bare verre å verre jo mer mat de smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesnuppa har fått fisk, men ikke yoghurt, det ble vi sterkt frarådet å bruke før 1 år, både av barnelege og HS..! Synes det er så mange forskjellige anbefalinger der ute altså..! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på helsestasjonen på tirsdag og da sa hs at vi kunne begyne å gi litt yoghurt. helst de barne yoghurtene som litago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo fiskeboller i 8-mndrsglassene fra HIPP for eksempel :-) Det bruker vi her i gården med stor suksess :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...