Gå til innhold

Juni: HJELP leggingen har blitt et rent hellvette :(


Anonym8579

Anbefalte innlegg

Mathias er stuptrøtt 20.00 som han pleier. Sovner da, men våkner ca 15 minutter senere og da begynner morroa.

 

Han er fortsat kjempetrøtt,men turner rundt i senga, opp på alle 4 og så opp å stå, der står han å hyler(!!) etter oppmerksomhet, før det går over i skikkelig skriking.

 

Jeg går inn, legger han ned, brer dyna over han, stryker han over hodet og går ut igjen. 2 minutter senere står han og hyler igjen!

 

Sånn kan vi holde på i 2 timer.

 

Våkner så 03.00 og 05.00 før det er morgen mellom 06.00 og 07.00.

 

Hvor ble det av gutten vår som sovnet så godt av seg selv 20.00 og sov til 09.00 dagen etter?

 

Noen tips? Vet ikke hva vi skal gjøre vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry? Kan ikke hjelpe deg noe særlig. Jeg fikk et tips fra helsesøster om å gå inn legg han, Bre over dyna og si god natt nå skal du sove. Gå rolig ut. roer han seg ikke la det gå 2 min gjør det samme. og så 5 min og så 10min. Som regel er det bare oppmerksomhet de vil ha. Dette sa helsesøster til meg. Sara hadde en sånn periode som hun ikke ville sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deter jo ganske likt det jeg prøver på, problemet da er jo at han står i senga og kommer seg ikke ned igjen hehe også detter han ned og slår hodet i andre siden og blir bare mer og mer lei seg..

 

Huff det skal ikke være greit nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde Ferber's metoden for første gang i går kveld og kan si med sikkerhet at den ikke virker her i hjemmet.

Vi la henne ned, sa god natt og gikk ut. vi lot henne gråte i 4-5 min før jeg gikk inn. og da så jeg stakkars lille jenta stå i sengen gråte med oppkast over hele seg (hun pleier aldri å kaste opp....).

Hadde skikkelig vondt inni meg etter dette.

Så vi har bestemt oss for at vi ikke skal gjøre dette igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han våkner av å ha snudd seg rundt i søvne?

 

For det var problemet her. Våknet kort etter at hun var lagt, fordi hun rullet i søvne, og da ble hun lys våken. Vi kjøpte sengepose slik at hun ligger bundet fast, og det funket! Joda, hun blir rasende når hun våkner om morran og ikke kommer seg rundt, men i det minste har både hun og vi fått en relativt jevn søvn.

 

Prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)

 

Jeg tør ikke bruke babysafe pga en fetter som klarte å vikle seg inn i den og nesten ble kvalt. Vet det er ytters sjeldent og at babysafen sansynligvis var festet feil, men huff det ga meg en støkk.

 

Meeen hadde det ikke vært for det så hadde nok babysafen vært på for en stund siden :) Kan virke som om det er eneste muligheten til å få han til å ligge nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, det er så grusomt når de herjer om natta.

 

Hva om dere prøver å være der når han våkner for å avlede han før han starter opp? kanskje bare legge han til rette igjen uten at han får anledning til å hisse seg opp?

 

Noen ganger skulle jeg bare ønske disse ungene kom ut av magen ferdig "programmert" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hørtes skummelt ut med den babysafe-historien. Skjønner faremomentet, for hun er såpass sterk at hun kanskje kan klare å vikle seg inn på et vis. Hun hadde visst gjort det hos besteforeldrene ei natt hun var der. Men siden vi sover på samme rom og stua er vegg i vegg, vil vi høre når hun våkner til og begynner å kave. Skal i hvert fall være ekstra obs nå etter det du skrev...

 

Men som "Martin kom..." skriver, så er det sikkert lurt å sitte der og enten stoppe ham før han begynner å kave, evt holde ham litt fast med en tung arm oppå brystet, så han ikke snur seg. Kan jo hjelpe litt, men nytter jo ikke hvis han plutselig våkner til midt på natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...så slitsomt!! Det ser ut til at dere gjør alt jeg ville tipset dere om...mathias våkner også, men han holder ut ca. 1 time før han våkner...da er det pga han har snudd seg ja!! han ligger i pose men ikke festet...han er så fæl til å sparke av seg dyna og våkner om vi skal da den vekk fra han for så å bre dyna over han...derfor posen:)

 

så...det eneste vi gjør er å gå inn gi han en tutt om han ikke har (noe Mathias L ikke vil ha uansett) snu han og si god natt og gå igjen...han sovner som regel greit igjen da...og så er det den samme greia 2-3 ganger til i løpet av natta...

 

dette har holdt på en stund så kan ikke trøste deg på noen måte desverre! bare krysse fingrene for at Mathias L gir deg SNART!!!:)

 

Mathias holder på med tenner om dagen så nå er det ekstra ille da...men da har han i allefall gyldig unnskyldning!:)

 

Lykke til:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har han ikke våknet ennå :) La han 19.00 istede for 20.00 og bank i bordet så langt sover han godt :)

 

Satser på han sover greit resten av nattaogså. Uansett veldig deilig å slippe legge styret :)

 

Stakar Mathias din da, ikke godt å slite med tenner. Her er nr 4 på vei så hmmm kanskje det ligger noe i det ja, har faktisk ikke tenkt på det jeg hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA!!!:)

 

Ja kan jo faktisk være det...at det "bare" er en litten tannebiss som vil opp og ut!?!?:) får håpe det da:) bedre det enn at han starter en ny trend:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...