Gå til innhold

Noen andre gravide som får vondt i nedre mage når dere nyser?

Anbefalte innlegg

Hei!

Unnskyld for å bruke Bli gravid forumet med fant ikke noe annet passende sted i farta..

Kanskje litt dumt spørsmål men..hver gang jeg nyser(noe jeg gjør ofte) stikker det til nederst i magen. Jeg er max 2 uker på vei så blir skremt hver gang. Noen som opplevd det samme?

Fortsetter under...

Jeg har hatt det på samme måte, i tiden etter at jeg hadde SA (ikke før og ikke mens jeg aborterte). Føltes ut som at ting lå på feil plass, at livmora lå i en annen vinkel enn den vanligvis gjør. Tror ikke det hadde så mye med SA å gjøre, heller med graviditeten.

Min teori er altså at det er vondt fordi livmora vokser og flytter på seg:)

Aner ikke om det stemmer, da, men..

Å jada. Veldig ubehagelig og skremmende, men ikke noe farlig, går jeg utifra. Det ble friske barn likevel!! Babyfrøene henger seg fast, hvis de er friske. Be om henvisning til tidlig-ultralyd hos lege hvis du fortsatt er urolig. Etterpå blir du så mye lettere til sinns!!

Faktisk er tidlig ultralyd noe som kan anbefales!! Du vil få et mye mer intenst forhold til babyfrøet ditt. Var selv på dette ca uke 6. Og fikk se hjertet som var begynt å slå. En fantastisk opplevelse. Tidlig-ultralyden foretas via vagina, med en liten dings, som gir mye klarere bilde enn med ordinær ultralyd utenpå magen, som brukes senere uti svangerskapet.

Hei1

Jeg har hatt det slik i alle mine sv.skap. Det er nok båndene til livmora som strekker seg. Det er lurt å "krøke" seg sammen når man kjenner en host eller nys er på vei.

Det kommer også ofte når man reiser seg ganske fort fra liggende stilling (særlig etter orgasme:) ) . Det er vondt, men ikke noe farlig!!

Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...