April 2006+Desember2007 Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Jeg mangler antistoffer mot røde hunder, som er en farlig sykdom å få når en er gravid. Fra en får vaksinen må det gå 3 mnd før en kan bli gravid. Mannen min og jeg hadde stillt oss inn på å begynne å prøve nå, vi har en liten gutt fra før, og ønsker to tette. Jeg hadde ikke antistoffer da jeg var gravid medd han og han er 100 % frisk! Jeg har aldri hørt m noen som har røde hunder en gang, sjansen for å bli skadet i bilulykke virker så mye større.... Hva hadde dere gjort? Utsatt prøvingen eller kjørt på????
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Kjør på!! Du får bare prøve å unngå å bli smittet. Er vel ikke så mange som får røde hunder lenger heller, så smitterisikoen er vel ikke så stor. Lykke til med prøvingen!!
vilha3 (09.09.07) Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Jeg hadde heller ikke antistoffer mot røde hunder første gangen, men valgte å ta vaksinen før vi begynte å tenke på andremann. Men når det er sagt, tror jeg sjansen for å bli smittet er minimal, nettopp pga at de fleste er vaksinert og har antistoffer. Tror ikke jeg har hørt om noen som har hatt røde hunder jeg... Og sannsynligheten for at du skalbli smittet akkurat de 9 mnd du går gravid er vel heller ikke særlig stor. Lykke til uansett om du velger å kjøre på eller vil vente til etter en evt vaksine. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå