Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I bhg der jeg jobbet var det noen foreldre som tok med mat som vi forberedte i bhg sammen med bursdagsbarnet og ett par barn til. Dette var veldig populært og sunnere. Spør da hva snuppa di har lyst å spise og ta med dette.

Bare avtal med de ansatte slik at det gjøres på en dag uten masse aktiviteter.

Hadde ikke noe med nå til minsten sin 3 årsdag. (husker ikke om vi hadde på mellomste, er noen år siden, eldste var 3 1/2 da hun begynte).

Men vi har hatt med noe til de andre bursdagene deres i barnehagen:

bananbrød-muffins (bananbrød/kake i muffinsformer)

oppskåret frukt dyppet litt i smeltet sjokolade (var populært, tok litt tid, men da var jeg hjemme i permisjon..hehehe)

enkle boller

sjokoladekake

Har alltid bare hatt små stykker, og hvert barn får bare et stk av de i barnehagen. Liten barnehagen og liten avdeling ca 12 stk, så det blir ikke så ofte. Derfor har jeg ikke noe imot at de får kake en gang i blandt.

Men selv om de ikke har med noe er de fleste barnehagene veldig flinke til å sette bursdagsbarnet i sentrum. Minsten sin avd har ca 16 barn (med deltidsplasser), men likevel er tre av de født samme dagen!... Min og en gutt ble 3 år, og ei jente ble 4 år. Men de "fordelte" bursdagene, slik at alle fikk være i sentrum hver sin dag.

Jeg lagde pizza snurrer. Du lager en vanlig, hjemmelaget pizza - ruller sammen som til kanelsnurrer, skjærer opp og steker. Jeg bakte kvelden før - men stekte ikke - la rullen i kjøleskapet over natten og transporterte den slik til barnehagen, hvor jeg skjærte opp og la på steikepanne. Så stekte de snurrene like før lunsj - fikk kjempepositiv tilbakemelding. Ikke noe behov for kaker i barnehagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...