Gå til innhold

Når er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på rundt 100, men har vært kvalm og kastet opp så lenge at jeg er nede i 90 nå (Ca. 14 uker). Er jo egentlig veldig glad for dette, men begynner også å bli litt bekymret.

Alle sier jo at babyen tar det den trenger, og at det bare jeg jeg som lider osv. Men jeg lurer på hvor mye det er greit å gå ned før de snakker om innleggelse og intravenøst og sånn. Er også litt redd for giftstoffene som frigjøres i kroppen når man går ned i vekt... Kunne jo godt tenke meg å gå ned ti til (Men det er bare på grunn av kvalme jeg har gått ned, altså!), men er jo rimelig slapp, sykemeldt og dårlig...

Jeg orker ikke fortelle legen min hvor mye jeg var i utgangspunktet. Da jeg var innom i 12. uke, var jeg ca 93, og det er dette som står som utgangspunkt på helsekortet. Jeg syntes dette var vanskelig nok å si... Problemet er jo at jeg får ikke noe ekte skikkelig svar på helsespørsmål nå...

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes nå ikke du har det verste utgangspunktet.

synes du skal ta det opp med legen og fortelle at du allerede har tapt ti kilo allerede. kan hende du trenger behandling/oppfølging for din egen del også er jo en viss fare for feks dehydrering. når eksakt det er fare for barnet vet jeg ikke, men det tåler en god del.

er ikke uvanlig å gå ned en del kilo i svangerskapet når man er stor. tror ikke du trenger bekymre deg så"mye over giftstoffene.

men snakk med legen din. er jo ikke vekta di han bryr seg mest om nå, det er barnet. dessuten så er du ikke så stor egentlig. er selv kort og ganske rund og fikk ingen kommentarer på vekta mi i noen av svangerskapene. i første svangerskap veide jeg over 140 kg, men har gått ned en del nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...