Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg skikkelig forvirret. På NAV sine sider står det at man må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før fødsel for å få fødselspenger. Jeg er student, men skal jobbe 1 dag i uken fra april til juni, og begynner i fast jobb fra 1. juli. Og jobber frem til jeg skal ut i permisjon i begynnelsen av oktober. Dvs at jeg har vært i jobb de 6 siste mnd, men bare de tre siste mnd vil jeg ha jobbet i fast stilling (100%). Så det jeg ikke skjønner er om jeg vil ha opptjent foreldrepenger eller ikke. Noen kloke hoder som vet og kan gi meg råd og hjelp?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da regner de vel et gjenomsnitt av det du har jobbet sikkert.. men det blir jo ikke mye da

Gjest Supermum01
Skrevet

Såvidt jeg har skjønt det, er du da i jobb i 6 av de siste 10 mnd. For å få full pott mener jeg du kun trenger å jobbe 100% den siste måneden før fødselen, eller være i 100% stilling når du går ut i permisjon. Men jeg ville ringt NAV for å være sikker.

Skrevet

Da får du ett snitt av de 6 mnd.

Skrevet

Nå har jeg sjekket med NAV om det. Og det de sier er at jeg kommer til å ha opptjent rett til foreldrepenger, og at det mest sannsynlig vil bli beregnet fra siste lønn i og med jeg jobber der fast i par mnd før permisjonen og at jeg fortsetter der etter permisjonen :)

Skrevet

jeg fikk gjennomsnittet av det jeg hadde jobbet..

jobba dobbelt så mye siste mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...