Gå til innhold

Bør man starte med medisiner tidlig ..... angående pollenallergi

Anbefalte innlegg

Vår sønn på 8 fikk påvist pollenallergi forrige sommer og da var det som de fleste sikkert kan huske enormt med bjørkepollen. Det vi lurer på nå er om vi bør skaffe medisiner på forhånd og starte med eller om det kan hende han ikke vil reagere hvis det ikke er så mye pollen denne våren. Da må man jo bare ta sjansen og vente å se?

Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

hi

ja, det finnes en medisin som er testa på barn-singulair-den kan gis helt ned til 6 mnd-dessuten har den ikke kortison og slike stoffer i seg...har gode erfaringer med den...den nye versjonen tror jeg faktisk man kan strø rett på maten også-som et slags pulver

Hei !

Sitter her med noe som ligner på "pollenøye" hovent rundt øyet, men det renner ikke.Bor ved kysten og blir ovverrasket hver vår med slikt øye,selv om jeg ikke har sett burot her.... Kommer når det er finværsperiode.

Så begynn med medisin, er mitt råd !!

Heisann!

Her er en mamma med kjempedårlig samvittighet...

Sønnen vår på 4 år fikk påvist bjørkepollenallergi i fjor-vår, og responderte fint på zyrtec. Nå var han syk for 2 uker siden med høy feber som gikk over i forkjølelse. I går fikk han feber igjen. Stakkars gutt klagde over vondt i øyne og klikking i ører. Dumme meg skjønte jo ingenting... Han er jo allergisk.

Har jo ikke tenkt på å starte med medisiner, vet du.

Så det er nok lurt å komme herr-pollen i forkjøpet.

Når jeg ser tilbake de siste dagene, så ser jeg jo at gutten vår har vært typisk allergisk; irritabel og snørrete..

Dumme meg..

• 2 uker senere...

Jeg ville ha kontaktet en akupunktør og homopat som har spesialisert seg på barn. Spesielt mot pollenallergi har det kjempeeffekt, og da slipper du å få en unge som må gå på medisin hver vår resten av livet.

• 1 måned senere...

Du bør absolutt starte med medisiner i god tid - for bjørkepollen vil det i praksis si i midten av april...

Vårt barn gikk fortsatt på medisin (tabletter og nesespray) pga kraftig støvmiddallergi da bjørka plutselig kom for fullt. Hun har nesten ikke hatt noen plager denne sesongen - i motsetning til tidligere år.

Allergimedisiner har så begrensede bivirkninger at man aldri bør "vente og se". (Det blir forresten alltid mye bjørkepollen).

Men barn bør ta ny allergitest årlig - fordi noen allergier går tilbake og nye kan komme til.

Homeopati og allergivaksine kan fungere bra på voksne, MEN ettersom allergi forandres så fort på barn er det ikke å anbefale for dem. Også voksne som har vært friske i flere år etter homeopati kan få allergien tilbake i en sesong med ekstra mye pollen. Da er det viktig å ha medisin i beredskap !

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...