Gå til innhold

Hvordan bruke bukkehornsfrø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Leser at bukkehornsfrø kan hjelpe for å øke melkeproduksjonen.

Tar man dette i youghert, grøt, osv? Er 1 ts nok??

Bløtlegger dere i vann først?

Takker for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er veldig harde så de er enklere å knuse/spise når de er bløtlagt litt. Kan godt taes naturell, det viktigste er at man får de ned i magen.

Man kan også la de ligge i vann en stund da blir de til spirer som kan brukes i maten!!

Mengde tror jeg du må prøve deg fram, begynn m et par ts du, f.eks en morgen og en kveld!

Skrevet

Jeg har prøvd dette. Samt amme te. Merket ingen forskjell på om jeg fikk mer melk eller ikke. Og vet om flere som sitter med samme følelsen!

Og de bukkhornsfrøene lukter veldig forfærdelig, smaker like vondt. Men når du har spist dette noen dager, stinker det dette av kroppen din også. Syns nesten den minnet meg litt om hvitløk, siden det lukter av huden.

amme -te inneholder karve, dette skal man visstnok være forsiktig med når man ammer. Hvorfor har de det i alle typer amme-te da?

Det jeg har funnet ut er det beste er å ikke være så opphengt i "har jeg nok melk, blir han/hun mett, hvordan kan jeg øke produksjon (o.l)"

Dette kommer av seg selv om man bare ikke stresser, spiser riktig og godt. Og husker og drikke!

Prøv det! Det er det beste, og det funker faktisk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...