Gå til innhold

Hmmm... Lurer på non småting ang EL og sånn ting jeg...

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig kan man ha EL i en syklus??

Vet at det "normalt sett" er ca 14 dager før mens men....

Jeg har ca 45 dager mellom hver mens.. Siste mens var den 20.februar.. Ikke no prøving før den 12.mars.. Har hatt sex sånn jevnlig etter det..

Jeg vet det at hvis det er 14 dager før mens man har EL, og da skal jeg etter sigende ha EL denne helgen... Meeeeen....

I det siste så har kroppen min vært helt ute å kjøre.... Hormonell som bare det, vonde pupper, no rart "nedi der" og i natt begynte jeg å bli skikkelig kvalm... Noe som fortsatte utover morgenen og litt utover dagen... Er forresten kvalm nå også... Å slik har jeg aldri vært under EL før!

Så det jeg lurer på da er det om jeg allerede har blitt gravid eller om det bare kan være kroppen min som messer fullstendig med meg??

Hvor tidlig kan man egentlig ha EL??

Hmmm.....

Fortsetter under...

En vanlig menstruasjonssyklus er 21-35 dager lang. Vanligvis er lutealfasen (dvs fra EL til mens) 11-14 dgr. Dvs at man kan ha EL så tidlig som 7 dgr etter første mensdag.

Men hvis du har 45 dgr mellom menstruasjonene, vil du ha EL ca dag 30 i en vanlig syklus for deg. Det er jo slett ikke umulig at du denne syklusen hadde en mye tidligere EL og ble gravid.

Bare en måte å finne ut av det på...hvis du har symptomer som skyldes graviditet så er nok gravitesten også positiv!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...