Gå til innhold

Kynnere og sykmelding

Anbefalte innlegg

Kynnerne blir bare flere og flere og stadig strammere hos meg. I dag har jeg hatt tett med kynnere hele dagen. var hos jordmor, som sa jeg burde snakke med lege om å arbeide redusert. Er i uke 31, og jobber hundre prosent.

Er det andre som har tette kynnere nå? Når får dere beskjed om å sykmelde dere?

Jeg har jo lyst til å jobbe en stund til, men kanskje lurt å redusere noe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8731913-kynnere-og-sykmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. det kan være lurt å trappe ned litt sånn at du plutselig ikke "orker" jobben lenger. jeg jobba 100% i barnehage fram til ca 31 uker, da var det plutselig nok pga av dårlig søvn, ble da sykm. 40% og det var godt:) No er jeg i uke 35 og er 100% sykm. er litt svimmel.. Så tenk på deg selv i disse tider:)

Dro til legen, som sa at det eneste som hjalp mot så mye kynnere var å slappe av. Så nå har jeg fått beskjed om å kjede meg i sofane i to uker, så får jeg kanskje lov til å begynnne å jobbe litt igjen da...

men merker faktisk forskjell - når jeg ikke stresser, blir kynnerne langt færre.

Jeg ble 50% sykemeldt på grunn av kynnere. Legen mente jeg ikke var flink nok til å slappe av så da ver det ikke noe å diskutere. Nå har jeg vært sykmeldt snart i 2 måneder og merker en stor bedring.

Er flinkere til å slappe av og til å roe ned på jobb. Bare 3 uker igjen til permisjonen starter!! Yippi!!!

Annonse

Er min egen sjef paa et prosjekt jeg driver i Brasil, saa jeg bestemmer egentlig min egen arbeidstid. Men legen min har bedt med prove aa trappe litt ned, pga mye stress som foerer til kynnere. Noen dager har jeg hatt jevnlige kynnere med minutts mellomrom. Saa naa har jeg bestemt meg at fra i dag av og fram til permisjon 4.mai, skal jeg kun jobbe 50 %. Vet ikke om det gaar... men jeg tror nok det er en god idee og lytte til kroppen. Vi faar nok mye igjen for det de siste ukene og etter at den lille er kommet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...