Gå til innhold

Noen flere julibarn som ikke vil spise så mye nå?

Anbefalte innlegg

Lillegutt er plutselig gått fra å være en matmoms til å sky unna grøt og middag. Sitter og vrir hodet unna og er generelt veldig negativ til å spise. Jeg har prøvd å gi på ulike tider, leke fly med maten og blandet med fruktmos (da spiser han noen skjeer...), men han spiser mindre enn før. Merkelig.

I og med at han er en kraftig plugg vil jeg ikke tvinge ham, så jeg ser det an litt. Han er blid og aktiv som vanlig.

Er det flere som har opplevd dette nå?

Fortsetter under...

Samme her. Hun spiser litt til å begynne med, men så spytter hun ut grøten/middagen. Brødskiven kommer i retur hele tiden, mens før smattet hun som bare det.

Må tvinge i henne pupp, ikke noe morsomt (Hun tar ikke flaske og drikker svært lite fra tutkopp/vanlig kopp, så hun må jo få i seg væske på ett eller annet vis)

Ikveld gjorde jeg noe som kanskje ikke var så lurt, men det distraherte henne sånn at jeg fikk i henne en grøtporsjon :) Jeg la en bitteliten dæsj med grøt på bordet som hun fikk leke med, og det var stor stas! Da glemte hun helt å vri seg unna, spytte ut maten osv, og måltidet ble nesten som en lek :) Hun syns det var kjempestas i klisse med maten... :) Men hva gjør man ikke for å få i poden mat da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...