Gå til innhold

Legefaen


Gjest

Anbefalte innlegg

fikk endelig tak i legen min i dag etter å ha ringt å ringt i to dager, Var kjempe nervøs for å spøre om reductil, og med all grunn, fikk beint nei. Da blir jeg forbanna, var hos han sist uke jvor jeg fikk kniven på strupen for å gjøre noe med vekta og helsa mi (jeg har en bmi på over 30), fikk beskjed om å trene og spise sunt, noe jeg har gjort, gikk rett hjem fra legen og henta joggaskoa og rett ut gikk å gikk, la om kosten på dagen. men så skjer det magiske kl 18 vær kveld blir jeg som ei løve i bur, går fra kjøkken skap til kjøkken skap, og ødelegger vær kveld det jeg har vært flink til helle dagen. Forklarte dette til legef... , men nei da, da måtte jeg gjøre noe med psyken min var svaret. Blir så fortvilla og forbanna, blondtrykket mitt helt fint, pulsen helt normal, og ingen diabetes på meg heller. da føler jeg meg mildt sagt mot arbeidet av legen altså, trodde faktisk at legen ble litt sponsa av disse legemiddel firmaene jeg, har jeg misfortått eller?

så trodde jeg de skulle hjelpe til å forsette motivajonen og lysten til bedring av helsa, nå har jeg mest lyst til å bare tylle i meg mest mulig mat og godsaker bare for å trøste spise.

Grrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff...så trist da...:( synes det hørtes rart ut..... men hva med å bytte fastlege? hehe...alle gode råd er dyre:) skjønner jo hvor mye dette betyr for deg. og de pillene kunne jo gitt deg en piff.... selvfølgelig nytter det ikke å trøstespise, men skjønner det er frustrerende.....ta deg i nakken å vis til deg selv at du KAN klare det!!!!! hmm.... vet ikk ehelt hva jeg skal si.kjempeklem til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma satt der og hørte samtalen fra legen og hun sa han gjorde det bare av prinsipp, så hun sa i morgen ringer du nn så hjelper han deg å få de sa hun, men nå er jeg så lei meg å mot løs, at jeg våger ikke å tro på at jeg skal få de. Men jeg nører et lite håp når hun ga meg navnet til legen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj...så bra. da synes jeg også du skal ringe han legen hennes imorgen!!!!! ikek mist håpet pga den dritten av en lege da!!!! stå på!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg synes legen din faktisk gjør klokt i å ikke skrive ut resept på reductil i hytt og pine. Det er selvfølgelig dårlig om han ikke snakker med deg på en skikkelig måte og er hjelpsom, gir veilledning eller tar deg alvorlig. Men jeg kjenner at jeg blir litt provosert når du tenker at reductil er en enkel og grei løsning på problemet ditt. At du fraskriver deg all vilje og motivasjon til å virkelig gjøre noe med problemet der det faktisk ligger, og blir dritsur fordi du må jobbe med det selv, gjør meg litt oppgitt. Jeg har meldt meg inn i vg.vektklubb og er superfornøyd med det. Har gått ned 10 kg siden i høst, og er fremdeles på vei nedover. Har også kjøpt en bok som heter "Ned i vekt med kognitiv atferdsterapi" og den kan anbefales på det sterkeste. Den skal hjelpe deg i å bli bevisst tankene og spisemønsteret ditt, Hvorfor spiser du usunt når du vet hva som er sunt osv.. for så å styrke selvtilliten, endre spisemønster og få deg til å ta kontroll på livet og spisingen. Jeg synes du bør ta noen grep om livsstilen din og heller tørre å møte deg selv, istedenfor å tenke at reductil er eneste løsning. Du blir sikkert sur på meg nå, men det tåler jeg... Men jeg håper at det jeg har skrevet kan være til hjelp. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok møte opp til time med den legen. For er du sikker på at legen viste kven du var i telefon. Om du presenterer deg så husker legen deg knapp lika vel. Så still opp til lege time og prøv og ikkje vere red og glefse til legen og uttal deg og LYG OG LEGGTIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til både Baeate og desperado, dere kjenner ikke meg og veit ikke hvilket forhold jeg har verken til legen min eller mat og meg selv, jeg har jobbet lenge med maten og det veit legen min. Han veit at jeg trener regelmessig på treningstudio og at jeg har vært hos kostholdsrådgiver på trenings senteret. Og enda jeg har vært der satt rådene fra kostholdsekspert ut ut i praksis så blir jeg motarbeidet av legen, dette gjorde jeg tidligere i høst. Jeg har og jobbet i mange år på et helsesenter og veit VELDIG godt hva jeg skal spise og ikke hva jeg spise, men når jeg da etter et visst tidspungt på kvelden ikke klarer å tenke rasjonelt lenger, så føler jeg meg motarbeidet av legen ja. Bare for å gi et tåpelig eksempel på hvor gnien han er; sønnen min blir vært år på denne tia dårlig av allergi, Spurte om han kunne skrive ut en resept på Clarityn til han (blir mye billigere en å kjøpe 10 og 10 på apoteket) men nei det vile han heller ikke, prøv andre alternativer først var svaret.

Så kom ikke her å døm meg før dere har lest tidligere innleg eller veit alle fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk litt provosert her jeg da..

Hvorfor legger du ut et innlegg her, hvis du bare hakker tilbake på svarene du får?

De som svarer prøver bare å hjelpe, ingen her som var ute etter å være stygge.

Dessuten, jeg henger meg på Beate sitt svar. Jeg har selv slitt av meg 13 kg nå, og jobber fortsatt med saken. Jeg har også ett spesielt klokkeslett hvor jeg blir helt forferdelig fysen på noe godt.. men ikke f... om jeg har tenkt å begynne på piller av den grunn. Her skal det jobbes med motivasjonen og selvdisiplinen min! Dette er jo tross alt en livsstil endring, og da må det visse endringer til i viljen og levemåten..

 

Lykke til uansett, håper du kommer ned på en grei BMI om tider og stunder:o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så hakker jeg ikke tilbake på svarene jeg får, jeg kommer med mot argumenter og forklarer hvorfor jeg ønsker trenger reductil, og for andre så synnes jeg det står slankedebatt øverst på siden her jeg. Jeg beudrer både deg og Beate som har klart å ha så selvdisiplin at dere har klart å gå ned i vekt uten medikamenter, men hva med oss da som trenger denne ekstra motivasjonen for åfå kommet i gang???? Og om det ikke kommer klart nok fram så har jeg holdt på siden oktober i fjor, og resultatet er at jeg har gått opp enda 10kg enn før jeg begynnte.

Men for all del synnes hva dere vil om meg og motargumentene mine, jeg prøver bare å forklare og forvare hvorfor jeg og mange andre her inne har behov for litt mere dra hjelp i vekt ned gangen vår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit dere hva

 

jeg veide meg, og jeg har gått ned 800gr siden mandag, uten reductil:):)

 

Jeg ble kjempe glad, nå skal jeg fortsette, med eller uten reductil.

 

Kansje det gikk en liten f... i meg, eller kansje jeg er bare motivert?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik som deg. På kvelden ble jeg veldig sulten og fysen på noe godt. På vektklubben lærte jeg at dette kom av at jeg hadde spist for lite i løpet av dagen og derfor fikk denne hungeren. Nå spiser jeg mer i løpet av dagen,i flere små måltider.

Jeg fikk også tips om å bryte vanen ved å gå en tur når suget kom. Etter en times tur i frisk luft, fristet det mer med en skive enne noe søtt.

Synes du fikk rar "støtte" av legen din, men er litt enig om medisinbruk. Å klare å legge om kostholdet på en vanlig måte er mye bedre. Vanskligere, men bedre.

Veklukken har i alle fall hjulpet meg og jeg føler at jeg lever et liv der maten ikke lenger er et problem og jeg går fortsatt ned i vekt uten å tenke så mye på det og uten suget etter noe godt.

PS Skeier ut på lørdagen da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker sommer, jeg ringte til min tidliger fastlege i går, og han syntes at det helle hørtes veldig rart ut, men oppmuntret meg til å følge med fastlege lista (han var selvsagt fulltengnet nå) så kunne jeg komme tilbake til han når det ble en åpning igjen mente han, pluss at jeg kunne få en øyeblikelighjelp time til han fram til han ble ledig igjen. Så man får hjelp om man søker, men jeg vil nå prøve en stund fram over slik som du og de andre jentene her sa i går, spise litt mere om dagene og gå en tur når suget kommer.

Tror jeg lærer mere av å gjøre dette uten medisiner å, men i går var jeg så sint på legen min, at det gikk utover alle andre som prøvde å hjelpe å motivere meg til å tenke anderledes. Har tatt selvkritik for det.

skal kose oss enten i kveld eller i morgen her, det gleder jeg meg til. Må bare forstå at jeg spiser for å leve, og at jeg ikke lever for å spise.

 

Takk for støtten somm@r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vert deg ville jeg skiftet lege. Det er leger som kunn har bestemte holdninger til slanking. trening og ete sundt ikkje noko anna hjelper. Det er nok ein slik lege du har. Synest legen bør sjå litt i mellom etter alt det du har gjort.

 

Reductil hjalp ikkje meg og no venter eg svar på blodprøve tester. Jeg er 105 kilo og 170 cm har slitt med dette etter siste fødsel. Det rare er at eg eter mindre men ingen ting viser på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Desperado

 

Ser da har du "litt" å slite av deg du å ja, jeg er 180 høy og veier nå 108,4. Så bmi var sist jeg sjekka 33,4. Og det fortalte jeg han som ønsket å hjelpe meg, han kommer nok til å skrive ut en resept til meg til uka, men usikker nå på om jeg kommer til å ta den ut. Jeg ser at nå når jeg er ute å rører meg mere igjen, at kroppen strammer seg opp, og at vekta sakte men sikkert siden sist mandag snart har nåd 1kg.

Men sikker på at det ikke er noe med stoffskifte ditt? eller en hormon forstyrelse?

Får dessvere ikke sendt deg noe pm etter som du ikke har noe profil, men lykke til med blodprøvene, håper dere finner noe svar, ikke noe moro å leite rundt i mørket slikt.

 

Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mammaen til Marcus ta det helt med ro:o) Synes du har vert flink jeg som klarer deg nesten gjennom hele dagen, ikke stil så høye krav til deg selv med en gang.

 

Jeg har trent nesten hver dag siden 1 oktober, med styrketrening og spinning/ tur. Det er først de siste 2 mnd at jeg virkelig har klart og drikke brus spise snop kun 1 dag i uken. På denne tiden har jeg gått ned 8 kg.

 

Fortsetter du sånn skal du se at du til slutt blir så motivert, at du klarer å legge om kosten også. Ta det litt etter litt:o)

 

Vil du absolutt ha reductil så bytt fastlege og prøv en annen.

 

Dette klarer du vet du:o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...