Gå til innhold

hognegutt.......???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

lurer på om du er fornøyd med vogna di?

forstår det sånn at du går tur i litt ulendt terreng.....

er vogna stødig og funker det å låse hjulet?

er den stabil å sove i?

tenker på å kjøpe en brukt Quinny og ta med til syden.......

blir nok en del soving, er den lang nok, mange syns den er kort??? har du nøyaktige liggemål sportsdel?

flottings hvis du gidder å svare : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Jeg er fornøyd med vogna, men synes "kneppinga" på kallesjen bråker litt unødvendig. Men slik er alle Quinny XL C.

Vi har trasket litt over alt med vogna, og det sjokkerer litt at en 3 hjuling er såpass stødig på ulent terreng. Mange sier jo at den kan være slitsom i slaps og snø, men jeg synes ikke den vær vanskelig.

I slikt vær, så annbefales det å låse forhjulet.

Å være på kjøpesenter er i hvertfall en drøm.

Med 360g vendbart hjul, er den kjempe lett å svinge over alt.

Noen sier også at bakhjulene til denne vogna er alt for brei, men såpass må det være for å ha en stødig 3hjuling...mener jeg.

Kommer til for det meste over alt i kjøpesenter, og der det er for trangt(mellom reolene) da setter jeg jo bare igjen vogna...og titter selv...Ikke værre enn det.

Målene skal jeg finne ut, så snart jeg har spist frokost...:-)

Skrevet

Har reist med vogna, så å ha den med til syden er ikke noe problem....men det er jo ikke det samme som en paraply trille da...Det er en vogn.

Det er forresten fullliggestilling.

Skrevet

Vi har brukt vogna forovervendt, altså mot oss. Og vi har ikke hatt noen problemer med ustabilitet når gutten vår har sovnet.

Målene er:

Lengde 90-91 cm inkl. fotbrett.

Bredde 28 cm i rygg. Smalner til èn cm kanskje ned mot sittedelen.

Cirka mål.

Skrevet

Ved siden av bredde målet på ryggdelen er det 14cm i flipper på hver side, som ikke er regnet med.

Skrevet

takk for gode svar : )

er selv ivrig turgåer med emmaljunga combi, og det er vel snarere rå muskelkraft enn vognas smidighet som gjør at jeg føler vi kommer frem overalt. derfor tror jeg ikke at jeg vil oppleve quinnyen som stor eller tung. men ser for meg at svingbart hjul vil være en fordel på flyplasser og "små/trange" ferieplasser. likevel vil jo jenta vår tilbringe mye tid i vogn når vi er på farten og må få anledning til å ta seg en komfortabel dupp. hun er ett år og 71 cm lang så da blir vel quinnyen neppe for liten med det første.......

Skrevet

Siden du er vant med Emmaljunga, så vil du nok ikke klage over at quinny er for tung. Men forskjell mellom disse vognene er at emmaljunga er mer massiv/stødigere enn Quinny. Så det vil du nok merke. Vendbart 360 g forhjul er virkelig kjekt på flyplasser. Har som sagt reist litt selv, for det meste alene, og for mange er det et slit....men med ei vogn med vendbart forhjul er ting lettere.

Også reist med Teutonia Mistral 4hjul, så merket forskjell.

Vogna passer for jenta di i lengden, men så er det jo bredden.

Du vil jo sikkert at jenta di skal ha litt plass i vogna til å snu seg på?

Hvorfor akkurat Quinny XL comfort, forresten?

Nå skal jo jeg selge, men du må være sikker på at det er den type vogn du ønsker. Selv har jeg tittet på Easywalker Sky, som også har vendbart forhjul. Samt. du får kjøpt en reisebag vedsiden av.

Sittedelen er større, full liggestilling.Vogna er lettere.(7-8kg)

Selvsagt litt dyrere i pris enn quinny.

MEN, den har ikke:

- regulerbart fotbrett

- forovervendt sittedel

Så hvis dette er veldig viktig for deg, så er det nok en Quinny du heller vil ha....

Skrevet

www.turidstrand.piczo.com

- Utstyrslista

- Nederst på siden

Må nesten nevne pris også, blir nok 2500 kr inkl. frakt.

Skrevet

www.turidstrand.piczo.com

- Utstyrslista

- Nederst på siden

Må jo nevne muligens pris også, blir vell rundt 2500 kr u/frakt.

Skrevet

hehe, ombestemte meg sånn i siste liten....

Blir 2500 kr UTEN frakt.

Skrevet

det er fotbrettet, flat liggestilling og at ungen kan sitte vendt mot meg som er viktigst for meg i tillegg til svingbart hjul.....

men det er ingen hast, huset i spania står og venter så det blir nok ikke no tur før sommeren tror jeg, liker bare å planlegge litt : )

kikker også på joggevogner for å gå i fjellet med......har så lyst på tur i jotunheimen i sommerferien.

spania blir kanskje til høsten, får se om sambo får ferie og lommeboka er over halvfull.....

er nok desverre ikke interessert i vogna di ennå, men nå vet jeg hva jeg skal se etter........

Skrevet

Da vil jeg nokk anbefale en joggevogn, som blir liten sammenlagt.

Har du tittet på Tfk joggster twist? Litt usikker på om det en forovervendt sittedel, men det er i hvertfall regulerbart fotbrett, 3 hjul & 360 g vending. Usikker på om det er full liggestilling.

Den blir veldig liten sammenlagt, og lett.

Som jeg har forstått, så er det ikke mange 3 hjulinger som har forovervendt sittedel.

Lykke til....;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...