Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #1 Del Skrevet 22. mars 2007 Nå er lillegull blitt 4 uker, og vi sliter med amminga... Jeg har vært sår fra dag 1 - det tok så lang tid før jeg fikk melk, og lilegull sugde for livet fra første sekund... Dette utviklet seg til at begge brystvortene mine bare var store åpne sår, og nå går jeg på pencelin pga infeksjon i begge brystene. Brystvortene mine hadde begynt å bli litt bedre, men nå er de ille igjen - store sprekker og åpne sår igjen... :-( Vi har rett ammetenikk til å begynne med - jeg sørger for at hun gaper godt å får mye bryst i munnen, men det virker som om hun forandrer på grepet etter kun kort tid. Dette gjør hun uansett hva jeg gjør - har prøvd å "koble henne fra" hver gang jeg kjenner at det blir ubehagelig, for så å få henne til å suge rett igjen, men det nytter ikke... Hun får det rett og slett ikke til... Og etter 4 uker i smertehælvete nå, så vet jeg ikke hvor mye jeg orker mer... Jeg har jo nok melk i massevis, og hun spiser godt - la på seg 400 g på 9 dager sist jeg sjekket, så hun sulter ikke nei... Så nå trenger jeg desperat hjelp og veiledning - hvis ikke blir det slutt på ammingen her i gården snart... Men jeg ønsker jo å amme! Ammet forrige unge til hun var 9 mnd og ikke ville ha mere pupp, og vi hadde da ingen probemer bortsett fra litt sårhet i begynnelsen, men det kan ikke måle seg med nå... Kan man "lære" ungen å gjøre det rett på noe vis?? Sorry at det ble langt, men jeg er litt desperat etter hjelp nå.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8730752-ok-n%C3%A5-er-det-ikke-lenge-f%C3%B8r-jeg-gir-opp-hele-greia-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 22. mars 2007 #2 Del Skrevet 22. mars 2007 Finnes det ammepoliklinikk der du bor?? Evt ring en ammehjelper der du bor for å få sett på ammestilling/sugetenikk. (eller har du en brukbar helsesøster som er oppdater på amming??) Mange gode tips på ammehjelpen.no Har du tatt prøve av sårene slik at du får rett antibiotika?? Om du velger å slutte kan det og være lurt å få hjelp av en ammehjelper. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8730752-ok-n%C3%A5-er-det-ikke-lenge-f%C3%B8r-jeg-gir-opp-hele-greia-her/#findComment-8730984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #3 Del Skrevet 22. mars 2007 Når du er så sår som du beskriver, er det ihvertfall viktig å få igang utdrivningsrefleksen før du legger barnet til puppen. Da unngår du den harde sugingen de pleier å ha før utdr.refleksen er igang. Den kan være vond for såre pupper.. Ammehjelpen kan nok komme med gode råd, men hvis det ikke snart ordner seg, kan du jo gå over til mme for en periode til brystene er bra. Så kan du jo prøve å komme igang med ammingen igjen etterhvert hvis du ønsker. Jo større de blir- desto større munn- desto større gap - mindre såre pupper :-). Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8730752-ok-n%C3%A5-er-det-ikke-lenge-f%C3%B8r-jeg-gir-opp-hele-greia-her/#findComment-8733865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå