Gå til innhold

SF mål laaaaangt over.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Var hos jordmor i dag, å har et sf mål på 34 i uke 30. veldig langt over linja da.ville ha meg inn til UL. hva kan grunnen til dette være? noen som vært borti lign...?

takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være mye fostervann, eller at ungen er stor! jeg ligger selv høyt og har gjort det hele veien. Ligger godt over den øverste streken på de siste målingene. Var på ekstra ul i går, og jenta vier ca 4.1 kg, men de bommer mange ganger på inntil 1 kg på slutten av sv.skapet. Men noe farlig er det nok helt sikkert ikke! Lykke til du :)

Skrevet

Heisann!

sf målet mitt var på 32 i uke 28, også langt over, så jeg skal også på UL i morgen..

Som regel er det ikke noe galt da, men det kan være stort barn, mye fostervann, at du bærer ungen "utenpå" kroppen. eller rett og slett et unøyaktig mål utenpå magen. Men de vil sjekke det opp, hvis det er et stort barn blir det litt ekstra oppfølging, de vil f.eks utelukke sv.diabetes. Det er tredje gangen dette skjer meg, men her er det rett og slett mange store babyer i familien, min forrige veide 4800g, så jeg regner med det er et stort barn denne gangen også. Godt med litt ekstra oppfølging da, så er de obs på at det kommer et stort barn når det nærmer seg fødsel.

Men det trenger aabsolutt ikke være tegn på stort barn da, så du får foreløpig se på det som en bonus-UL, du får jo titte inn til ditt lille vidunder en gang ekstra :-)

Skrevet

Ja jeg gleder meg masse til å se poden igjen.å er vel ikke så veldig bekymret for at noe er galt. men hun kalte det risiko svangerskap på henvisninga til ul? normalt?.å det høres ikke pent ut. jeg har også tatt glukosebelastning som var helt fin.å har fra før født 2 ikke store barn 2600gr å 3130 gr. så rart om han skulle bli gigant da. hehe.

vi får vel håpe på mye fostervann da... fortsatt glad for fler svar fra de med erfaring rundt dette.

Skrevet

hehe

her er jeg også milevis over

på 43 i uke 36

Skrevet

Jeg hadde akkurat like stort avvik i første svangerskapet og var til ekstra UL i uke 32 av den grunn. Gutten var da bitte litt større enn normalt (5% større) og fostervannsmengden normal. De fant aldri ut hvorfor magen var s stor. Har hatt høyt SF-mål med alle, men bare en gang jeg havnet så mye som 4 ruter over det grønne feltet. Vanligvis har jeg lagt 1-2 ruter over, ligger 2 ruter over nå. Eldstegutten ble forresten født på termin og var 3900g og 52 cm, litt større enn snittet, men ikke svær :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...