Gå til innhold

Flere med kolikkbarn?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært i kontakt med helsestasjonen ang. min datter Malin, og de sier hun mest sannsynlig har kolikk. Hun virker generelt utilfreds på ettermiddag/kveld, og har en periode på kvelden hvor hun skikkelig raser og er utrøstelig. Hun er for det meste rolig på formiddag og bestandig på natten. Hun er 2 mnd i morgen. Er det flere som har det likedan? Og tar gjerne imot tips fra dere som har hatt kolikkbarn...Selv om Malin gråter lite i forhold til mange andre kolikkbarn, er det fælt som mamma å høre på skriketoktene...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8730510-flere-med-kolikkbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gutten vår hadde kolikk. Han gråt ikke hele dagen, men hadde noen skriketokter på ettermiddag/kveld som dere der vi tydelig såg at han hadde luftsmerter i magen. Så fikk vi tips om å prøve kiropraktor. Det viste seg at han hadde en låsning i nakken etter fødselen som gjorde at det presset på mellomgulvet slik at han fikk luftsmerter. Merket forskjell på gutten allerede etter første behandling! Vi var på 4 behandlinger før nakken var helt bra. Og kolikkskrikingen er nå helt borte! :) Verdt å prøve!

Sukkervann kan også hjelpe av og til. 1 dl kokt vann med 1 ss sukker. Serveres lunkent :)

Lykke til!

hei

Kjenner igjen beskrivelsen JA!!! har prøvd litt forskjellig, akupunktur, kuttet melk og ost og brus og koffein samt at jeg masserer mage morge og kveld. Synes hun er litt bedre. men vi må fotrsatt bære mye om ettermiddag kveld. d eværste skriketoktene har gitt seg.

lykke til... vi har ca to uker igjen til tre mnd håper på bedring da. Vår jente er også sånn at hun ikke vil ligge flatt, virker som det plager magen dvs hun sover storts ett på oss. noen fler som har det sånn?

Gjør som elma81 sier - ta med Malin til kiropraktor. Har hatt med begge mine barn til kiropraktor og begge har hatt KISS-syndrom (låsninger i nakke, rygg, hofte) men førstemann hadde det værst. Førstemann måtte ha seks behandlinger før han ble bra og i dag var vi på andre behandling med datteren min og hun ble friskmeldt i dag. Sønnen min hadde låsninger i både nakke, rygg og hofte mens datteren min hadde kun låsninger i ryggen. Det var som å få ett nytt barn etter behandlingene av sønnen min var ferdige. Symptomene du nevner (utilfredshet på ettermiddag/kveld og at hun er utrøstelig) høres ut som datteren min før behandlingene.

Man trenger ikke lengre henvisning fra lege for å gå til kiropraktor (sa de på helsestasjonen min), så jeg tok direkte kontakt med kiropraktoren og fikk time to dager senere. Vet ikke hvor du bor, men anbefaler Håkon Engzelius på Aktiv Helse tlf. 22760550 (på Bryn Senteret) i Oslo, dersom du bor her i området. Han hjalp datteren min, har masse erfaring med spedbarn og er kjempeflink!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...