Gå til innhold

Noen som vet om at det kan gå bra med barn født ved akkurat 25 uker ?

Anbefalte innlegg

Min venninne står i fare for å føde nå og hun er 25 uker akkurat.

KAN det gå bra ?

Er veldig bekymret for henne nå. Har jo hørt mange suksesshistorier fra uke 27 +, men ikke hørt om noen som har født bare 25 uker på vei.

Fint å høre fra noen med erfaring !

Fortsetter under...

Hei

Det kan gå fint som bare det!!! Men farene er jo mange selvfølgelig, og hvis din venninne føder så tidlig kommer hun til å gjennomgå en utrolig tøff tid som man ikke kan sette seg inn i hvis man ikke selv har vært i situasjone.

Det er desverre utrolig mye som kan gå galt, men når man er på sykehuset må man prøve å fokusere på NÅ og alle små positive tingene og ikke hva hvis! (snakker av erfaring...)

Viktigste er å støtte henne!! Be henne å knip igjen :)

Masse lykke til, til venninnen din!

Håper de rekker å gi henne lungemodningssprøyte før barnet blir født. Det skal ha mye å si. Det er to sprøyter som tas med 24t mellomrom.

Jeg krysser fingrene for din venninne uansett. Hvilket sykehus er hun på? Jeg spør bare fordi jeg er innlagt selv. Ikke meningen å være nysgjerrig. Lykke til

Annonse

Min lille gull klump kom til verden 23 sept. 06, jeg var da 25+1. Hadde fått 2stk lungemodningssprøyter for fødselen. Vi var på sykehuset i 2,5mnd. Gutten har overhode ingen problemer, er frisk som en fisk og vokser fint. Var 6mnd igår og snart8kg. Så det kan gå kjempe fint.

Men det er jo alltid en risk.

Ønsker henne lykke til og håper hun kan "knipe" igjen lengst mulig.

HUn kan stå foran en kjempe tung tid på sykehuset.

(Men da er det kjempe fint med gode og støttende venninner)

Tusen takk for alle betryggende svar. Så herlig å høre at det kan gå såå bra - har liksom forberedt meg litt på at det ikke er håp nesten jeg:)

Hun er 25 +1 idag og foreløpig kniper hun igjen for harde livet. Hun er utrolig tøff og jeg er enormt imponert !

Jeg vet at hver dag, hver time teller her og håper i det lengste at hun klarer en uke til, men nå mener legen at fødselen er veldig nært forestående. Derfor er det veldig godt å høre deres historier :)

Takk !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...