cathy26 Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Hei alle sammen endelig kom gutten vår.. Vi har ventet og ventet på at nr. tre skulle melde sin ankomst etter tre bom turer på sykehuset, prøvd utallige kjerringråd en overtidskontroll og time mandag 12.mars til å bli satt igang hadde jeg nesten mistet håpet på at fødslen skulle starte av seg selv.. Etter å ha blitt sendt hjem gjen fra sykehuset med ny time over helga var det ingne tegn til at han skulle komme ut før det.. Vi koste oss denne kvelden dro ut å spiste med yngste jenta vår kjøpte masse smågodt og hadde en skikkelig kose kveld. Vi gikk å la oss i tolv tida. jeg våknet opp litt senere på natten med litt vondt i magen / ryggen men ikke så store smerter at det var verdt å tenke noe over trodde jeg... Når jeg begynte å kjenne dette regelmessig skjønte jeg vel at nå var det igang.. Fikk ikke skikkelig vondt før i seks tiden på morgenen da tømte jeg varmtvanns tanken og hadde rier hvert 8 minutt..Kl. halv åtte vekte jeg mannen min og ungene kom tuslende ut av rommene sine da de hadde hørt meg som hadde veeeldig vondt.. Jeg ringte føden og vi dro oppover kl åtte vi var fremme ti over halv ni da hadde jeg sittet med rier med tre minutter mellom hver fra Larvik til Skien.. Vi ble møtt av ei kjempe hyggelig jordmor som het kristin rett inn på fødestua bar det hun undersøkte meg jeg hadde åtte cm åpning og jeg husker jeg tenkte yes snart ferdig.. Noen minutter senere og litt høy på lystgass var det bare å begynne å presse. Han lå skjevt med ansiktet inn mot låret mitt dette syntes jeg var veldig vondt i da hodet endelig var ute fulgte ikke kroppen med jeg måtte vente på neste ri huff å huff....Men til slutt kom han endelig 09.40 4080 g, 54 cm lang og 36 rundt hodet en velskapt gutt som kom 14 dager over termin men når han endelig kom så kom han i rekord fart vi var bare en time på sykehuset før han kom.Nå er vi bare glade for å være ferdige og skal nyte og kose oss i barseltiden fremover...Lykke til alle dere som ikke har født enda..
kfitjar Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Gratulerer så mye med gutten!!!! Godt at du slapp å bli satt igang. Kos dere og lykke til videre!!!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Gratulerer med sønnen! Hørtes ut som en drømmefødsel. Kos dere masse! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå