Gå til innhold

blødning...

kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Bare lurer på om her er flere som blør litt i 1 trim? Jeg er 7+0 idag og det kom blod på papiret... er kjemperedd siden jeg har mista før så jeg fisker etter solskinnshistorier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13 uker i dag og har hatt blod på papiret 3 ganger.

Når jeg har kommet til gyn har han ikke klart å sett spor eller hvor det kom fra :)

Jeg har også mistet en gang, og det lignet veldig. Startet først med liten blødning, før resten kom.

Nå ble det med den lille blødningen!

Skrevet

Hei

jeg har ikke erfaring med dette selv, men har flere venninner som har bødd litt tidlig i svangerskapet, og det har gått veldig fint med dem :) Så det behøver ikke bety noe, men hvis du er veldig redd kan du jo oppsøke lege.. ?

Håper det går fint!

Skrevet

Nå har det kommet mere.Friskt rødt blod på papiret.Har en del smerter, men kjennes ut som ligament smerter. Gjør ganske vondt,men ikke som da jeg mista. Skal på UL på mandag, så håper det ikke kommer mere imorra slik at jeg slipperå reise til legen med detteimorra. Er innmari langt å gå, går ikke buss dit... (rart sted å ha legekontor!)

Skrevet

Nå skal jeg krysse fingrene for deg! X X X X X X

Masse klemmer til deg. Håper blødningene går over og at alt er i orden med babyen!

Skrevet

Igår kveld sluttet det å blø,men idag tidlig kom der brun-rosa utflod, og ganske mye. Tror det har roa seg nå. Smertene har også roet seg. Men jeg harikke såmange graviditets symptomer da....håper inderlig de kommer tilbake. Har bare litt ømme bryst og litt murringeri underlivet. Når jeg har mista tidligere har alle symptomene forsvunnet så har smerter og blod kommet et par dager senere. Så jeg håper videre jeg!

Ringte legen, de sa det ikke er så mye de kan gjøre så lenge jeg ikke har smerter og blør mye, så jeg venter på UL på mandag.

Skrevet

Hei kirsty!

Jeg vil bare fortelle at jeg hadde blødninger 3 ganger i 1 trimester. To ganger bare litt og en gang ganske mye friskt blod. Etter den siste blødningen hadde jeg brun utflod en stund, det var bare rester. Fikk ultralyd og alt stod bra til der inne. Kan være slimhinnene eller foranliggende morkake i mitt tilfelle. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro, ikke trene, svømme eller ha sex. Legg deg bed å slapp av til det gir seg. Trenger ikke å være noe farlig. Ønsker deg lykke til!

Meldingen kommer 3 ganger pga noe rart med maskinen her, beklger det.

Skrevet

Hei kirsty!

Jeg vil bare fortelle at jeg hadde blødninger 3 ganger i 1 trimester. To ganger bare litt og en gang ganske mye friskt blod. Etter den siste blødningen hadde jeg brun utflod en stund, det var bare rester. Fikk ultralyd og alt stod bra til der inne. Kan være slimhinnene eller foranliggende morkake i mitt tilfelle. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro, ikke trene, svømme eller ha sex. Legg deg bed å slapp av til det gir seg. Trenger ikke å være noe farlig. Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Hei kirsty!

Skrevet

Hei Kirsty! Jeg blødde også, nesten to uker fra 4-6 uke. Først bare litt synlig i trusa, og senere ble det mere og friskt blod. Det var kjempeskummelt, de verste ukene jeg har hatt!! Begynte å blø ekstra mye en fredag og skulle på ul mandag. Laaaaaaaaaaaaaang helg... Var sikker på alt hadde gått galt da jeg kom til ul, men der var det en liten plommesekk! Er nå gravid i uke 16 og alt ser bra ut! Leste et sted at ca 25-30 prosent av de som føder friske barn, har hatt blødninger i begynnelsen av sv.skapet. Jeg hadde forresten også endel smerter, mensliknende, da jeg blødde mest (var som en lett menstruasjon liksom). Krysser fingrene for deg, masse lykke til!!!

Klem Vilde

Skrevet

Hei!

Vet hvordan du har det, kjempeguffent med blødninger! Jeg blødde i 2 uker fra uke 4-6. Først bare litt, men økte på en fredag og jeg skulle på ul på mandag. Veeeeeeeldig lang fæl helg. Hadde også endel sm, var som en lett menstruasjon. Var sikker på alt hadde gått galt da jeg kom på ul, men der var det en liten plommesekk!! Er nå i uke 16 og alt ser ut til å gå bra med den lille! Leste et sted at 25-30 prosent av de som føder friske barn, har hatt blødninger i begynnelsen av sv.skapet. Håper spiren din klorer seg fast, og at alt ser bra ut når du skal på ul!! Masse lykke til!

Klem Vilde

Skrevet

Hei Kirsty! Godt å høre at blødningen har gitt seg litt. Ville bare fortelle at jeg blødde mye i løpet av de første 12 ukene. Var sikker på at det gikk galt, men i dag er jeg 25 uker på vei med ei prinsesse. Og jeg blødde MYE!!! Ville bare fortelle det, og håpe det muntrer litt opp frem til ul mandag. Huff, det må være skrekkelig for dere å gå å vente.

Masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk allesammen. Godt å lese.

Men hvordan var det med symptomene? Jeg har nemlig færre symptomer nå enn jeg hadde før dette begynte, men de er ikke helt borte. Men er bare så vidt jeg kan kjenne de hvis jeg kjenner godt etter...

Skrevet

Hei Kirsty!

Trist å høre at du får slike bekymringer. Jeg vet det er en fryktelig belastning. Men det er som flere har sagt her: opp mot 30 % av alle som føder har hatt en eller flere blødninger i løpet av svangerskapet. Det er i hvert fall ganske betryggende statistikk. 1 av 3 Kirsty.

Jeg har også hatt litt blødning (men ikke frisk), og de få symptomene jeg har hatt er borte. Kjenner jeg bekymrer meg veldig selv.

Håper du får kommet deg til UL snart for å få bekreftet at ale er fint med den lille.

Stor klem fra

MM

Skrevet

Noen som har hatt smerter sammen med blødningene og alt har vært iorden`? Har en del menssmerter nå,men ikke så sterke som da jeg mista. Men sterke nok til at jeg bekymrer meg...

Skrevet

Jeg hadde menssmerter de 14 første ukene tror jeg, altså JA, jeg hadde vanlige menssmerter når jeg blødde! Synes i det hele og det store at de første ukene var ganske vonde, masse murringer og strekk hit og dit.

Skrevet

Oi, det er jo det samme somjeg har Elisabeth. Lå våken inatt med smerter (ikke så sterke som SA smerter,men vondt likevel)og blødde litt mere enn vanlig men ikke like mye som ved SA. Så vålknetjeg imorges uten symptomer, uten smerter og med masse energi. Så varsikker på at jeg hadde mista. Men nå har jeg fått litt ømmebryst... jeg er bare så forvirra, ogmå vente helt til kl 2100 imorra kveld på UL! Følermeg litttom imagen, det kan bety at jeg harmista,men siden jeg hadde smerter og de har gitt seg så kan det være det også...

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg er i uke 12 nå og har blødd sammenhengende i 2 1/2 uke. Vært en natt på sykehus uten at de fant noe. Jeg har dager hvor jeg bare kan se blod når jeg har vært på do og dager hvor jeg blør mer som en litt heavy dag med mensen. Det murrer og stikker og magen hardner til når jeg går i trapper eller lignende. Ubehagelig. På ul denne uken så fant legen at morkaken ligger over livmormunnen og at det er grunnen til at jeg blør. den bitte lille har det helt fint ser det ut til. Jeg fikk beskjed om å ta det med ro. Ikke sex, bading, eller løfting. Måtte regne med noen uker(!) sykemelding. Noe som stresser meg helt vilt. Men jeg vet selvsagt at den lille er viktigst nå Hvis ikke morkaken trekker seg vekk fra åpningen blir det keisersnitt. Men mest sannsynlig så går det helt bra.Skal på duo test neste uke. jeg bare håper og ber om at det skal gå bra. Jeg orker ikke å miste nå.

Men det vet man aldri. Uansett jeg tror vi bare får ta det med ro og ikke fremprovosere noe unødvendig. Jeg vet bare atj eg blør mye mer etter en dag uten helt i ro enn en dag med ro. så...?

Lykke til til oss og de små i magen...

Skrevet

jeg er ikke gravid, ,en tenkte jeg skulle dele dette med dg.

jeg skal fortelle deg om mine ganger.. 1 har endt bra, mens 2 har endt i SA.

1.gang jeg ble gravid hadde jeg prøvd 2 år før jeg ble det, jeg var så uffatellig glad, men i uke 5 begynne jeg å blø. Det var som oftest brunt det som kom, men av og til litt rødt: jeg hadde ingen smerter i forbindelse med bløsningen. Jeg blødde og hadde truende abort frem til uke 12, da stoppet det. denne gangen jeg det bra, jenta er nå 9 mnd

2.gangen jeg ble gravid startet jeg å blø i uke 5 da også, jeg blødde i noen fager med da stoppet det. dette var også blanding av rødt og brunt. I uke 8 begynnte jeg å blø igjen, denne gangen var det rødt det som kom. Jeg følte på meg at nå går det galt. På kvelden startet jeg å få vondt. Midt på natten våknet jeg av at jeg hadde KJEMPE vondt, jeg foss blødde. Om morgenen da jeg sto kom den lille ut.

3.gangen jeg ble gravid blødde jeg på IKM dagen, men det stoppet opp, hadde ikke vondt da heller. ca en uke senere startet jeg å blø igjen, jeg sjønnte jeg kom til å miste hele tiden da testen aldri ble mer positiv, den ble berre svakere og svakere helt til den var negativ, den dagen mistet jeg også. Blødde mer og mer og fikk vondt

Som du ser så trenger ikke en blødning bety at du mister. Lykke til

Skrevet

ER DU GRAVID??????

Ikke fått med meg det jeg....

GRATULERER!!

Vet det er noen som blør litt uten at det trenger å bety noe.Heier på deg,håper det ser bra ut på UL!!

Skrevet

2007 Dollypopp :) Ikke 2008!!!! HI la inn dette innlegget for over 1 år siden

Skrevet

da får jeg ting til å stemme...hehe.

hvem gidder å grave fram sånne gamle innlegg...

• 3 uker senere...
Skrevet

Hehe...ja dette var litt artigt :-) Håper svarene jeg har fått kan hjelpe andre i samme situasjon da. Dette endte i spontan abort ifjor, min tredje SA. Nå er jeg igang med mitt første forsøk, skal på UL på mandag, spennende tider :-)

Skrevet

Heier på deg!!

Skrevet

Takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...