Gå til innhold

Idag har jeg hørt hjertelyd!!!

Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos kontroll til jordmor idag, den samme som for 10 år siden, det var veldig koselig. Hun reagerte på at livmoren min lå så høyt oppe, og spurte om jeg kunne være lenger på vei. Jeg tror ikke det, for jeg tempet jo hele perioden mens jeg ble gravid og har hatt god kontroll på EL og slikt. Noen andre som har hatt det slik?

Jeg husker at det var litt slik med datteren min også, men nå er kanten på livmor rett ved navlen, og jeg er bare 11+5 idag.

Men vi lyttet etter hjertet da selv om det egentlig er litt tidlig for det, og jammen fant vi ikke et lite hjerte som dunket fort og sterkt, så utrolig koselig, vi måtte smile godt både mannen min og jeg...

Hurra! Det er en sprell levende liten baby i magen min, jeg føler meg så utrolig heldig..

Så heldige vi er dere!

Fortsetter under...

Så deilig! Vet akkurat hvor deilig det er! Hørte hjertelyd første gang på tirsdag og var på UL på onsdag, så jeg har gått rundt i en deilig stemning siden!

Alt så heldigvis bra ut på UL og det ser ut som vi venter en jente!

Jeg har SF-mål på 17 cm og var 18+3 da det ble målt. Kan du være kommet lengre allikevel, eller kan det være flere?

Spennende!

Er helt enig, vi er utrolig heldige.'

Ha en fin kveld.

Så morsomt at du har fått høre hjertelyd så tidlig. Alle små bekreftelser på at ting er som det skal er gøy å få med seg. Det gjør at man roer seg og kan sette pris på det som skjer med kroppen. Og, så morsomt at du fikk samme jordmor som for 10 år siden!

Jeg er nå i uke 34 og tok CTG på onsdag. Satt med belte på magen i 45 minutter, og hørte en fin og variert hjertelyd. I tillegg så hikket babyen min, ja faktisk gjennom nesten hele kontrollen. Morsomt å høre!

Kjekt å høre hjertelyden, i alle fall i den perioden før en kjenner liv. Mine sf-mål nå i 21.uke er 16. Det er veldig lite, og mindre enn sist, men. Sist ble jeg sendt på ul fordi jeg hadde så lave mål, og fikk ei jente på 4,2 kg, så de måla sier vel ikke alt. Det viktigste er vel at de øker jevnt hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...