Gå til innhold

strippet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt mange har vært hos jordmor og blitt strippet..Hvordan fungerer dette?Og gjør det noe vondt?Har jo en liten anelse men.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener jeg? Strippet? Å måtte kle av seg? Å kle av seg gjør vel neppe vondt, men man pleier da heller ikke å gjøre dette hos jordmor. Nei, jeg forstår ikke hva du mener. Kan du forklare deg på nytt?

Skrevet

Hallo!

Nåe en blir strippet går jm inn i sjeden og drar/ irriterer på livmoren. Det er ikke så veldig behagelig, men det er fort over. Det kan hjelpe til å få fødselen i gang, eller få fortgang på den for dem som trenger det.

Lykke til!

Skrevet

Å bli strippet betyr i denne sammenheng noe helt annen enn å kle av seg. Det å bli strippet vil si at jordmor eller lege tar et par fingre innover i skjeden på deg opp til livmoråpningen og røsker litt i livmortappen. Hvis du har en liten åpning så tar de og dytter mot barnets hode for å prøve å løsne hinnene fra livmora. Dette er for å stimulere på rier og fremskynde forløpet. Det å strippe er sjelden særlig effektivt, jeg tror det medfører mer ubehag enn nytte for mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...