Gå til innhold

keisarsnitt? Alldrig..

Anbefalte innlegg

Kan förstå att att man gruar sig till förlossning(har 2 barn själv) men tro mig keisarsnitt är SISTA utvägen. Försöker inte övertala någon eller kritisera bara lite råd i tvil. Jag har en lååång historia bakom mig för att göra den så kort som möjligt. Födde min första vanlig och ja det var ett helvete men när hon kom ut var ÖVER men med den andra var det tvunget med akut ks och jag var knäckt var öppe i 7 cm men var tvingad att ge mig pga av hälsa till mig och barnet. Fick full narkos(tyvärr) Hade hellre velat vara vaken så jag kunde sett min bebis. Men fick komplikationer. Förlorade enormt med blod(var tvungen att få blod) pluss hematom som gör j-vligt ont och tar lååång tid att komma på bena. Hade ENORMA smärtor efteråt. Fattar inte hur man kan göra det frivilligt. Hade jag fått en 3 hade det blitt vaginalt. Som sagt jag hade otur men tänk vaginalt ont där och då och får se barnet och du kommer dig fortare tillbaka eller ks med enorma smärtor efteråt då du ska kunna amma etc. Som sagt en lång historia.. Bara tänk er om innan. Lycka till :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8729153-keisarsnitt-alldrig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

veldig trist at du har hatt en slik opplevelse, men der er stooor forskjell på haste og vanlig ks.

Min andre fødsel forholder seg som et mareritt for meg, og i mine øyne er det det verste som kan skje for meg nå.

det er helt individuelt hva folk mener og føler ang. disse situasjonene avhenging av hva nettopp de har gått gjennom.

Når skal folk forstå at det er stor forskjell på planlagt keisersnitt (som de fleste her inne ønsker) og hastekeisersnitt?

Er MØKK LEI av å høre skremselspropaganda fra folk som har opplevd hastekeisersnitt, eller enda verre - katastrofekeisersnitt.

Det sier seg selv at det ikke er en hyggelig opplevelse! ALLE FORSTÅR DET. Det er INGEN som tror at det er morsomt å måtte ta ks i full fart ettte 20 timer med rier.

Ok?

Så heretter håper jeg at de som har tatt planlagt keisersnitt snakker - mens de som har tatt hastekeisersnitt KLAPPER IGJEN! (med mindre noen spør spesifikt etter info om hastekeisersnitt - noe jeg aldri har sett før)

Hei dere. Jeg hadde såkalt "katastrofesnitt" for 3 år siden, og vil bare si at nei, det er ikke moro med full narkose, men når det er sagt, synes jeg alt snnet ved det var helt topp. Et halvt døgn etterpå var jeg på bena. Hadde vondt, ja, men ikke værre enn at jeg klarte meg fint selv. Det er ikke alle som har slike tanker om hastesnitt/katastrofesnitt som HI her. OG det er mange som har det J... vondt i etterkant ved vaginal fødsel også.

Jeg mener det er unødvendig å legge slike innlegg inn på disse sidene, selv om jeg tror HI mener det godt. Selv håper jeg av hele mitt hjerte at jeg får innvilget keisersnitt med nummer to, selv om jeg har vært gjennom en dårlig opplevelse. Men for meg var tiden før snittet(selve fødselen, som aldri ble noen fødsel) mye verre enn tiden etter!

Du kan jo IKKE sammenligne akutt ks og et planlagt et da HI!!!!!Er heeeeeeeeeeeelt forskjellig!!!!!Hadde selv akutt ks jeg,med nr 1,og det var ikke noe koselig,men altså,heller det,enn at ongen og meg selv døde da!?Er jo en grunn til at det blir akutt ks da..Trenger jo ikke legge ut en "skrekk og advarsel" til folk her,for INGEN ønsker jo et akutt ks vel!??????Ohh lord..

Annonse

Bare si jeg hadde en veldig fin opplevelse med keisersnitt selv om det var et hastesnitt.Hadde epeduralen klar så jeg fikk være våken. Fikk guttene på bryste med en gang og alt var bra( tvillinger).Kom meg rask på bena igjen og ikke hatt noen plager i ettertid.Så ta keisersnitt med god samvittighet.

Jeg vil også si at jeg hadde en fin opplevelse når jeg hadde hastekesiersnitt for litt over 2 år siden. Det var noe dramatisk, morkaken løsnet og lillegutten ble tatt 7 uker før tiden - men alt foregikk rolig og var en fantastisk opplevelse for både meg og samboeren min.

Denne gangen skal jeg ha planlagt keisersnitt. Delvis på grunn av at jeg ønsker det selv og delvis på grunn av at nurket ligger i sete. Skjønner at dette vil være en annen opplevelse enn med haste men jeg er komfortabel med avgjørelsen jeg har tatt og gleder meg til keisersnittet

Samme her ! ¨

Planlagt keisersnitt var for meg en kjempefin opplevelse ! Jeg var oppe timer etter operasjonen og mistet 300 ml med blod. Dagen etter keisersnittet var jeg oppe å gikk, og to dager etterpå var jeg så og si bra. Det jeg slet mest med var etter riene, men det har ingenting med keisersnittet å gjøre men at de blir vondere for hvert svangerskap.

Har nå samme blodprosent som før fødselen omtrent og hadde keisersnitt på tirsdag. Dro hjem fredag og tar det med ro hjemme sammens med lille tass og jenta våres.

Hastekeiser var jo helt annerledes for hadde jeg vært igjennom timesvis med rier uten pause . Selv de som har hatt rier i timesvis uten pause blir jo sliten uten keisersnitt.

Nei, det rette for meg var garantert planlagt keisersnitt . Jeg hadde blitt sur om noen kom å fortalte meg noe annet.

Lykke til med eller uten keisersnitt , men håper uansett at dere får det dere ønsker deres slik fødselen kan deres kan bli så fin som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...