Gå til innhold

Fikk ny jobb i dag

puppi1

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har nettopp satt inn to egg etter prøverørsforsøk. Skal begynne mandag uten prøvetid (innen samme konsern) og jeg er ikke gravid på tidspunktet for jeg får ikke vite resultatet før 2. april og det kan jo gå begge veier.

Jeg har ikke sagt noe til sjefen om at jeg holder på med prøverør.

Har litt dårlig samvittighet, men hva skal man gjøre......??? Jeg vil ha jobben....den er godt betalt og jeg kommer jo tilbake etter permisjon hvis jeg blir gravid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet... det er jo uansett en god stund til du skal få ungen... vet nå ikke hvilken jobb det er men mange jobber har muligheter for å jobbe kanskje hjemme...? Har akkurat takket ja til ett jobbtilbud som innebærte at vi måtte flytte og selge huset.. akkurat etterpå fikk jeg vite at jeg var gravid.. nå venter vi med å si det til det har gått en stund og jeg har jobbet litt i jobben. Du trenger jo ikke si at det var planlagt.. Bare si at det skjedde.. dessuten pleier bedrifter flest og se mye mer positivt på fødselspermisjoner enn sykemeldinger... det er jo naturlig å få barn.. og det finnes mage muligheter med fødselspermisjon, du kan evt. jobbe deltid og ha permisjon over to år istedenfor ett.. Sånn sette r det uansett ikke jobben som betaler deg, det er staten. Mitt råd er stå på noen måneder og få benet innenfor, så forteller du det da. Da vil de garantert ønske deg velkommen tilbake. Men ikke vent for lenge, da vil de føle seg snytt og at du setter de i en kinkig situasjon, de må jo tross alt ha noen til å erstatte deg også..

Langt svar gitt. Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...