Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Har en som ikke skal ha melk.. Lurer på grøt 4 mnd og 6 mnd. Eller må jeg lage noe selv?
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Du kan i alle fall bruke Hirsegrøt fra helsekosten. Ellers så er de fleste 4 mnd grøtene uten melk, men de skal jo lages ved å blande inn melk da. Vet ikke hvordan de blir hvis du blander de med vann...
Nicita73 Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Sinlac, den er uten laktose og kumelk. Jeg har kjøpt den på Meny og Kiwi
aimée Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 nesle har jo en . mild havregrøt med vann! ......og i svergie er det nesten bare grøt med vann!
nina79 Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har en sønn med melkeallergi. Vi har begynt med maisgrøt etter anbefaling fra sykehuset. Blander forløpig bare med vann, han får pupp etter grøten. Men kan også blande ut grøten med morsmelk for at det skal bli litt mer næring i grøten. Det står på pakken at det er spor av melk, han reagerer som oftest på små mengder melk men det har gått greit med denne grøten..
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Hei. Her har snuppa også melkeallergi. Bruke Nestle maisgrøt og Holle fullkorsgrøt blandet på vann i begynnelsen, før jeg gikk over til Nestle kornblanding med eple og banan (mnd), Eneste foruten Sinlac som det ikke er melk i. Har fått beskjed av en lege om at jeg skal blande med Nutramigen, men en annen lege har sagt at så lenge jeg ammer holder det med vann. Lett å vite hva man skal gjøre ja.... Men så lenge snuppa er såpass god og rund som hun faktisk er, og jeg ammer, så holder jeg meg til å blande med vann.
OsloMor Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Hei!! jeg har to døtre på, ei på 2 år og og ei på 7 mnd som begge har melke-og soyaallergi. Særlig eldstemann var hyperallergisk, (er blitt bedre heldigvis), men da hun startet med fast føde begynte jeg med maisgrøten til Nestle (og risgrøten som er borte fra bitikkene). vi har heldigvis fått nøye oppfølging på barnesenteret på Ullevål, b.l.a. er ernæringsfysiologen vår spesialist i barneernæring(så vi føler oss vel tatt hånd om). MEN, tilbake til spørsmålet ditt Små barn, særlig små allergikere trenger jernberiket grøt og det får du ikke på helsekosten.(Da kan du like gjerne koke grøt på mel du får kjøpt i dagligvaren, det er dessuten MYE billigere) Det er også lurt å starte med å blande grøten med litt Nutramigen (denne skal du ha på blå resept) og litt morsmelk. Grunnen til det er at Nutramigen vil være melkeerstatningen til barnet ditt, og den smaker veldig spesielt (veldig vondt synes jeg). Derfor er det lurt å starte med det når du starter med grøt, slik at barnet blir vant til smaken. Datteren(eldstejenta) min drikker to flasker Nutramigen om dagen, i tillegg til at vi blander grøten hennes med det. Yngstejenta blir fortsatt fullammet (så her er det jeg som går på diett), men vi starter med grøt om et par uker tenker jeg. Ellers er jo eple og banangrøten til Nestle fin, når du kar introdusert gluten, LYKKE TIL!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå